فروشگاه ایرانیکان
حایگاه علائم و نشانه شناسی در گنج و دفینه
گنج یابی، باستان شناسی و دفینه
آموزش گنج یابی، باستان شناسی، دفینه ، زیرخاکی و تاریخ

حایگاه علائم و نشانه شناسی در گنج و دفینه

علائم دفینه در گنج یابی به سه صورت میباشد یکی مجسمه آن شکل که مبحثی خاص بوده و درخصوص آن مطابق شکل خود تفسیر میشود اما دو حالت دیگر که تصویری روی سنگ یا صخره طراحی میشود موضوعی هست که میخواهیم مطالبی را جهت آگاهی خدمت شما عزیزان عرض کنیم پس با ما همراه باشید.

علائم دفینه در گنج یابی
علائم دفینه در گنج یابی به دو صورت زیر طراحی میشود که عبارتند از :
اولی بصورت تورفتگی : هر شکلی که هر تفسیری دارد با این دو حالت دانستن جایگاه آن خیلی موثر واقع میگردد تمامی تصاویر تورفتگی، بارش در دل زمین و داخل خاک است و تمامی تصاویر برجسته و برآمدگی بارش داخل صخره یا سنگ و حتی اگر داخل زمین هم گذاشته باشند بارش داخل ساروج میباشد و اصلا به خاک مرتبط نخواهند بود.
به عنوان مثال تصویر یک مثلث اگر بصورت تورفتگی باشد بارش داخل زمین هست که بصورت دخمه ای میباشد و این را هم بدانید مثلث اگر وارونه باشد به معنای قبر زن هست.
دومی بصورت برجسته یا برآمده : و همین مثلث اگر برجسته باشد یعنی قبر دخمه ای و در داخل صخره میباشد یا سنگی بزرگ که جسد داخل آن گذاشته اند که همان بردگوری میگویند حتما شما جوغن دایره ای برجسته را دیده اید این نشان نمونه قبر بردگوری میباشد و یا استودانهای صخره ای و یا ممکن است داخل زمین و در دل ساروج یا باز بردگوری باشد که دل خاک مخفی کرده است.
توضیحاتی در مورد بوی دفینه در گنجیابی :
اکثر اتاقک ها در اثر گذر زمان بر اثر عوامل طبیعی مثل زلزله ها درزهایی درونشان ایجاد میشود و گازها تخلیه شدند و البته در مورد سیاست های کاری که اتاقک ها در جایی باشند که قبل رسیدن به آنها باید از دالان عبور کرد و تهویه هوا و هواکش برایشان طراحی شده باشد که هوا کاملا عبور و مرور داشته باشد و اینکه گاهی شما میبینید اتاقکی وجود دارد که کاملا فضای دور با گل پخته و آهک عایق شده و شکاف ریز نمیتواند عاملی برای خروج گاز باشد.

دلیل بوی دفینه در اکثر مناطق چیست؟
در مورد بویی که گفته شد بیشتر دوستانی که در شمال کشور کار میکنند شنیدن بوی فاضلاب یعنی رسیدن به موفقیت و یعنی این بو همان بوی دفینه است نه اینطور نیست در شمال کشور به دلیل رطوبت بالا و وجود آهک و گل رس شما در عمق بالای ۴ متر به دلیل گل و آهک و جذب رطوبت بوی بد و گندیده ای را احساس میکنید چون زیر زمین هوا تردد ندارد و در همان لحظه برداشت خاک و برخورد هوای بیرون به داخل و ترکیب آنها باهم باعث میشود شما چنین بویی را احساس کنید.

علائم دفینه در گنج یابی
توضیحاتی مختصر در مورد آهک در گنج یابی :
خود آهک یک عامل اصلی گاز بسیار مخرب و کشنده است پس هر گازی را به دفینه ربط ندهید نم آهک و بخار و گاز آن خود یک عامل تهوع و سرگیجه آور میباشد پس با سرکه و این موارد نمیشود جلوی آنها را گرفت خودتان را به دردسر نیندازید.
(درسته سرکه مولکول های سمی رو میگیره ولی یادتون نره هر دم و بازدم در محل آلوده چه با وجود گازهای طبیعی و مصنوعی یعنی قدم آدم رو به مرگ نزدیک میکنه).

علت نشانه گذاری علائم دفینه در گنج یابی چیست؟
منطق عمومی در جواب این سوال این میباشد که حفاری در اصل به دلایل امنیتی ایجاد میشد انسانی که آن را حفر کرده در صورت نیاز باید بیاید و براحتی آن را پیدا کند و به راحتی حفر کرده و جای آن را کسی جز خودش نخواهد دانست اگر قبل از برداشتن آن خودش بمیرد فردی از نژاد، نسل و دین خودش بیاید و آن را بردارد.

هنگام حفاری و نگهداری نیز سخن از تدبیرهای امنیتی میباشد اشکال چگونه حل میشوند :
باتوجه به تجربه هایی که از سالهای طولانی آمده مشاهده شده که عموما تخته سنگها حفاری شده و درون آنها پنهان میکرده اند انسانها در خاک هایی که زندگی میکنند همواره رد و نشانه هایی بر جای گذاشته و هنوز هم بر جای میگذارند.

اولین چیزی که در حل نشانه مورد نیاز است :
این است که نشانه دیده شده برای دفینه میباشد یا نه. تعدادی شکل که بر روی تخته سنگ کار شده هدفی دارند در اینها از مهرهایی برای نماد کردن دین، قبیله، آقای یک منطقه، پادشاه و نژاد استفاده شده است برای تمیز دادن نشانه های دفینه از بین اینها باید رفتار، دین، رسم و رسوم مردم قدیم را به خوبی بدانیم هر نشانه به معنای دفینه نمی باشد نشانه گذاری دفینه بر اساس یک قانون الفبایی و ریاضی ساخته شده است به همین دلیل نشانه های دفینه بصورت زنجیره ای بوده و از یکی بیشتر میباشند.

علائم دفینه در گنج یابی
منطقه عمومی در نشانه ها :
به فاصله دفینه از نشانه، عمق و مقدارش و گاها طریقه پنهان شدنش اصول الفبایی و ریاضی مسلط میباشد در هنگام رمزگشایی نشانه ها باید برای سوالهای زیر جواب پیدا کنیم؟

آیا دفینه وجود دارد؟
در کجا و در چه مسافتی دفینه وجود دارد؟
در کدام جهت و چه عمقی موجود است؟
شکل مکانی که دفینه در آنجا پنهان شده چگونه میباشد؟
در علائم دفینه در گنج یابی هر نشانه ای یک زبانی دارد این زبان ویژگیهای شکل میباشد مثلا بر روی یک تخته سنگ یک حکاکی مار چنبره زده باشد ابتدا با مرتب کردن ویژگی های مار باید به حل آن بپردازیم.

از ویژگی های مار این می باشد که در زمان احساس خطر به یک گوشه تاریک فرار میکند این منطقه یا سوراخ میباشد یا زیر یک تخته سنگ است.
اگر مار بدون حرکت بوده و چنبره زده باشد و هیچ نشانه دیگری نباشد در این صورت باید زیر تخته سنگی را نگاه کرد که مار در آنجا پیدا شده است.
ویژگی دیگر مار سلاح دفاعش زهر میباشد در این صورت باید با این تفکر به آن نزدیک شد که تله ای وجود دارد.
تفکرات دفینه گذار در باستان به اینگونه است که وقتی شخصی دفینه ای را برای آینده پنهان میکرده اولین فکری که بعد از پنهان کردن دفینه به ذهنش میرسید و باید انجام میداد این بوده که چه نمادی را باید ایجاد کنم که بعدها با دیدنش و دانستن خصوصیاتش یادم بیاید که اموالم را کجا و به چه صورت پنهان کرده ام.
علائم دفینه در گنج یابی
دفینه های حکومتی در باستان و نحوه کاوش این سیستم ها :
دوستان کارهای مربوط به دفینه های حکومتی در باستان واقعا دارای پیچیدگی خاص خودشان هستند و این نیست که شما مسیری مستقیم پیش بگیرید و به سمت هدف بروید خیر اصلا امکان ندارد دفینه های حکومتی و مذهبی باید به اصول سیستم بیرونی مخصوصا به سیستم داخلی آنها آشنا بود.

کارهای حکومتی و نظامی از اسمشان پیداست یعنی اموالی عظیم، خزانه ای بزرگ که با کمال صبر و حوصله و باهوشی مسیرهای انحرافی و پوچ و دارای تله ایجاد کردند و کارها را بسته اند پس باید آشنا بود مثلا کاری که در آن به فلان علائم برخوردید بدانید که چه معنی میدهد.

مثلا درون کاری باید دانست که جسد بدون سر چه معنی دارد؟
یا ۷ جسد چه معنی میدهد؟
یا ۶ جسد چه تفسیری دارد؟
۴ عدد پلمپ نما درون غار چه معنی دارد؟
یا چاهی درون غار داخلش در دیواره یک سنگ بیرون زده چه معنی دارد؟
یا مثلا ساروجی که درون کار دیده میشود آشنایی داشته باشید چه نوع ساروجی میباشد؟
یا با لایه ها آشنا باشید که کدام لایه به هدف نزدیکتان میکند و کدام دورتر.
و ….
که همگی اینها مباحثی هستند که بدون شناخت و دانستن آنها یعنی سردرگمی در اعماق زمین و در دل غارها. در کارهای مربوط به حکومتی و مذهبی باید یک قدم جلوتر از معمار کار بود در کارهای حکومتی نظامی شناخت اصول و دانستن معنی علائم و اشکال درون کارهاست که نقش مهمی در موفقیت دارد یا مثلا کارهایی که مانند سیستم قبر و مقبره که مربوط به حاکمان محلی بود ایجاد شده اند که باید قبرهای قربانی و همان انحرافی را باید ابتدا تشخیص داد.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: سه شنبه 16 خرداد 1402برچسب:,
ارسال توسط گنج بزرگ

روش های متنوع و درست گنج و دفینه یابی

یکی از روش های مرسوم دفینه یابی که برای دفینه یابی استفاده می شود، استفاده از ماشین های جستجوی مگنتی است. در این روش، یک ماشین جستجوی مگنتی برای یافتن مغناطیسی های طبیعی در زمین به کار می رود. با انتقال این ماشین بر روی سطح زمین، اگر به یک معدن یا یک دفینه برخورد کند، میدان مغناطیسی ماشین تغییر می کند و به کمک این تغییرات، محل دفینه قابل شناسایی می شود.

دفینه یابی با استفاده از رادار

یکی دیگر از روش هایی که برای دفینه یابی استفاده می شود، استفاده از رادار است. در این روش، با استفاده از یک دستگاه رادار، تصاویری از زیر سطح زمین گرفته می شود. با تحلیل این تصاویرها، محل هایی که در آنها تغییراتی در ساختار زمین رخ داده است شناسایی می شود. این تغییرات ممکن است به دلیل وجود یک دفینه یا معدن باشد و با تحلیل دقیق تصاویر، محل دفینه قابل شناسایی می شود.

دفینه یابی با استفاده از فلزیاب

روش بعدی دفینه یابی، استفاده از متال دتکتور یا همان فلزیاب است. در این روش، با استفاده از یک دستگاه متال دتکتور، فلزاتی که در زیر سطح زمین قرار دارند شناسایی می شوند. این دستگاه با شناسایی تغییرات در میدان مغناطیسی، محل دفینه را مشخص می کند. این روش در مواردی که دفینه شامل فلزاتی مانند طلا یا نقره باشد، بسیار موثر است.

نشانه های دفینه یابی عبارتند از:یافتن گنج و روش های مرسوم دفینه یابی

تغییرات در سطح زمین: دفینه ها ممکن است تغییراتی در سطح زمین ایجاد کنند که می تواند نشان دهنده وجود آنها باشد. به عنوان مثال، یک تپه کوچک، یک حفره یا یک عمق در سطح زمین می تواند نشان دهنده وجود گنج باشد.

نشانه های فیزیکی: برخی دفینه ها می توانند نشانه های فیزیکی خاصی داشته باشند که می تواند به شناسایی آنها کمک کند. به عنوان مثال، دفینه هایی که شامل فلزات مانند طلا یا نقره هستند، ممکن استنشانه های فلزی دارند که با استفاده از متال دتکتورها قابل شناسایی هستند.

اسطوره ها و داستان های محلی: در برخی مناطق، داستان های محلی و افسانه هایی درباره دفینه هایی که در آن منطقه پنهان شده اند رواج دارد. با بررسی این اسطوره ها و داستان ها، می توان به محل دفینه ها پی برد.

شواهد تاریخی: برخی دفینه ها ممکن است با توجه به تاریخ و رویدادهای مرتبط با آن دوران، در محل های خاصی پنهان شده باشند. با بررسی شواهد تاریخی و رویدادهای مرتبط با آن دوران، می توان به محل دفینه ها پی برد و محل آنها را پیش بینی کرد.

محل هایی با ارزش تاریخی: برخی دفینه ها در محل هایی که ارزش تاریخی و فرهنگی دارند، مانند قلعه ها، مساجد و بناهای باستانی، پنهان شده اند. با بررسی این محل ها و تاریخچه آنها، می توان به محل دفینه ها پی برد.

نتیجه گیری: یافتن گنج و روش های مرسوم دفینه یابی

در این مقاله، روش های مرسوم دفینه یابی از جمله استفاده از ماشین های جستجوی مگنتی، رادار، متال دتکتور و آمار و تحلیل داده ها مورد بررسی قرار گرفت. هر یک از این روش ها مزایای و معایب خود را دارد و برای دفینه یابی در شرایط مختلف، انتخاب مناسبی خواهد بود. با این حال، همیشه باید مواظب باشیم تا از روش های قانونی و اخلاقی برای دفینه یابی استفاده کنیم.

 
دفینه یابی با استفاده از آمار و تحلیل داده ها روش های مرسوم دفینه یابی

روش های مرسوم دفینه یابی دیگری که برای دفینه یابی استفاده می شود، استفاده از آمار و تحلیل داده ها است. در این روش، با بررسی الگوهای موجود در داده های تاریخی و اطلاعات موجود، محل دفینه پیش بینی می شود. برای مثال، با بررسی نقشه های قدیمی و اسناد تاریخی، می توان به احتمال زیاد، محل دفینه هایی که در گذشته پیدا شده اند را پیدا کرد و با تحلیل دقیق اطلاعات موجود در این نقشه ها، محل دفینه های دیگر را نیز پیش بینی کرد.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: سه شنبه 16 خرداد 1402برچسب:,
ارسال توسط گنج بزرگ

نمادها و نشانه های گنج و دفینه بزرگ

پیدا کردن خمره گنج طلا آرزوی هر کاوشگری است و هدف همه ما از خرید دستگاههای فلزیاب پیدا کردن گنج و دفینه های باستانی و به عبارتی رسیدن به خواسته ها و رویاهایمان در مدت زمان کوتاهی است.روش های پیدا کردن گنج به صورت کلی به دو دسته استفاده از فلزیاب و بدون استفاده از فلزیاب تقسیم می شود. اما سوال این است که آیا بدون دستگاه فلزیاب نیز میتوان به گنج دست پیدا کرد؟ پاسخ به این سوال کمی مشکل و دشوار است اما به صورت کلی باید بگوییم که هیچ کاری انجام نشدنی نیست! برای پیدا کردن گنج بدون دستگاه فلزیاب باید با انواع آثار و نشانه های گنج و دفینه آشنا باشید. توجه داشته باشید که نشانه های گنج بسیار زیاد بوده و آشنایی با هر یک از آنها برای رسیدن به موفقیت ضروری است.

در روش پیدا کردن گنج به صورت سنتی آشنایی با لایه های خاک روی گنج و نشانه های گنج تا حدود زیادی می‌تواند راهگشا باشد. همچنین داشتن اطلاعات تاریخی و باستان شناسی و اطلاع از فرهنگ و سنتهای مردمان منطقه مورد کاوش در طول زمان تا حدودی می تواند جای خالی دستگاه فلزیاب را برای شما پر کند.روش های سنتی و ابزار های مخصوص به آنها نیز برای پیدا کردن گنج وجود دارند اما نمیتوان زیاد به آنها تکیه کرد. روش هایی مانند دازینگ و استفاده از گنج نامه ها و ابزار هایی همچون شاقول ، موکل دفینه و موضوعاتی همچون طلسم گنج در این بین موافقان و مخالفان خود را دارند.
نشانه های گنج چیست

نشانه یا علامت چیزی‌است که بر وجود یا حضور واقعیت، کیفیت یا حالت دیگری دلالت می‌کند. نشانه عنصری اساسی در ارتباطات است و نشانه‌های زبانی (حرف‌ها، واژه‌هاو …)، غیر زبانی (تصاویر، اشیاء و …) و هر چیز دیگری را که بتوان از آن معنایی استنباط کرد، در بر می‌گیرد. نشانه های گنج شامل موارد بسیار زیادی است که با بررسی کردن آنها میتوان مسیر و محل دفن گنج را پیدا کرد و یا راهنمایی برای این کار هستند. نمادها چیزهایی هستند که در زندگی روزمره دیده میشوند و به کار می روند و معمولاً به معنای نشانه یا کنش‌هایی هستند که قرار است بر اساس مجموعهٔ هنجارها یا قراردادهای مشترکی، معنایی را به فردی دیگر انتقال دهد.نماد نشانهای است که نشانگر یک اندیشه، شیء، مفهوم، چگونگی و جز اینها می‌تواند باشد. نماد می‌تواند یک شیء مادی باشد که شکلش بطور طبیعی یا بر پایه قرارداد با چیزی که به آن اشاره می‌کند پیوند داشته باشد.

دفینه به مجموعه‌ای از سکه‌ها و اشیاء با ارزش گفته می‌شود که در قدیم در زیر خاک دفن شده‌ باشد. دفن‌کننده‌های این اشیای با ارزش معمولاً این کار را با این قصد انجام داده‌اند که پس از مدتی گنجینه را دوباره از زیر خاک به‌در آورند اما در برخی موارد، مرگ دفن‌کننده باعث باقی ماندن دفینه در زیر خاک شده‌است.

عوامل اصلی تاثیر گذار بر روی گنج و دفینه :

تاثیر فرهنگ منطقه
جغرافیا و جنس خاک اطراف گنج و منطقه
تاثیر تاریخ دفینه گذاری
هدف از دفینه گذاری
جنس و ابعاد دفینه

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: سه شنبه 16 خرداد 1402برچسب:مکان دفینه , محل دفینه , محل گنج , گنج بزرگ,
ارسال توسط گنج بزرگ

 شناخت نقشه گنج واقعی در ایران

پاسخ کوتاه به این سوال خیر است!!! همانطور که می دانید بسیاری از نقشه های گنج کنونی که در بازار یافت می شوند تقلبی بوده و عمدتاً در زمان قاجار کشیده شده‌اند. بسیاری از افرادی که به عرصه دفینه یابی و فلزیابی وارد می شوند خود را در مقابل انبوهی از نقشه های گنج موجود می بینند و هر کسی که مالک آنهاست ادعا دارد که یک نقشه گنج واقعی در ایران را در اختیار دارد که شما را به سوی گنجی گرانبها راهنمایی می کند.شاید باور نکنید که از ابتدای هزاره دوم در قسطنطنیه و بغداد گنج‌نامه‌های قلابی از سوی گروه‌های زیرزمینی رواج پیدا کرد که امروزه نمونه‌های تقلبی این نقشه‌ها در موزه ها نگهداری می‌شود. پژوهش‌ها نشان می‌دهد برخی از اسناد تاریخی مهم که در گذشته‌های دور نگاشته شده است تنها وجود گنج‌های تقلبی را آشکار می‌کنند و تاکنون معلوم نیست که نقشه گنج واقعی در ایران وجود داشته باشد.

دکتر رحیم ولایتی رئیس موسسه باستان شناسی دانشگاه تهران درباره افسانه های جعلی و گنج نامه ها می گوید: نقشه گنج چیزی جز خرافات نیست ولی متاسفانه به دلیل عدم آگاه سازی و آموزش عمومی در رابطه با غارت اموال باستانی و فرهنگی مردم دچار یک نوع عقب ماندگی، توهم و خرافات شده اند.اما حقیقتا نمیتوان احتمال وجود نقشه گنج واقعی در ایران را قویا رد کرد! به هر حال ممکن است که فردی در گذشته اموالی را دفن کرده و برای آن نقشه ای کشیده باشد که مکان آن را فراموش نکند و یا آن را به نسل های بعدی منتقل کند. همچنین خزانه های پادشاه نیز در مواقع بسیار ضروری تخلیه و به مکانی که تعداد بسیار بسیار کمی از بالاترین مقامات اطلاع داشتند منتقل و دفن میشد و برای آن نقشه ای نیز تهیه میکردند که برای خواندن آن اطلاعات بسیاری نیاز بود که فقط همان افراد از آن اطلاع داشتند و در اکثر آنها نیز اطلاعات غلط جای داده میشد.
نقشه گنج واقعی در ایران

بسیاری از دارندگان این نوع نقشه ها ادعا می کنند که نسخه آنها اصل بوده و هنگامی که از آنها سوال می شود که “چرا خود به دنبال گنج نرفته‌اند و حاضرند نقشه گنج خود را بفروشند؟” بهانه هایی همچون نداشتن امکانات ، نداشتن دستگاه گنج یاب ، عدم توانایی مالی در تامین هزینه های کاوش و … را ذکر می کنند و همان طور که مشخص است این دلایل چیزی جز بهانه برای فروش نقشه گنج نیست زیرا اگر کسی دارای نقشه گنج واقعی در ایران باشد هر طور که شده برای پیدا کردن آن اقدام می کند و حاضر نیست آن را به فروش برساند. پیشنهاد ما به کسانی که در این وادی هستند این است که به جای گوش دادن به این افراد با خرید دستگاه فلزیاب و همچنین بالا بردن اطلاعات تاریخی و تجربه خود، در مکان هایی که دارای نشانه های گنج میباشند اقدام به کاوش کنند.

بررسی های انجام گرفته بر روی نسخه های خطی گنج نامه های مشهور در ایران در اصالت آنها تردید ایجاد می کند. بسیاری از این نسخه های خطی جعلی بوده و قدمت آنها به دوره قاجاریه می رسد.

گنج نامه های مشهور در کشور ایران:

گنج نامه خواجه نصیر الدین

گنج نامه خزاین الارض

گنج نامه قائم مقام فراهانی

گنج نامه سلطان عبدالمحمود

 گنج نامه اولیاء الله آملی

گنج نامه سراج الدین چنگیر

 گنج نامه منیر الدوله

گنج نامه الوان هندی

گنج نامه باگواس

گنج نامه ملاصدرا

گنج نامه میرزا مکتب خان تبریزی

گنج نامه نصر الله وزیر

 گنج نامه خواجه نظام الملک

گنج نامه امیر سراج الدین

گنج نامه میرزا مکتب خان

 گنج نامه احمد وزیر

گنج نامه امیر تیموری

گنج نامه حکیم خان وزیر
گنج نامه شیخ بهایی

گنج نامه سلطان محمود نظام خان

 

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: سه شنبه 16 خرداد 1402برچسب:نقشه , گنج , دفینه,
ارسال توسط گنج بزرگ

مکان درست گنج و دفینه در کوه

فلات ایران به دلیل داشتن کوه های سر به فلک کشیده بسیاری که دارد همواره مورد توجه جویندگان گنج و دفینه بوده است. درمحدوده‌های کوهستانی ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی خاک‌ها، متأثر از تفاوت در ویژگی‌های عناصر دامنه‌ای متفاوت است. هریک از ویژگی‌های خاک کوهستان، یعنی بافت، ساختمان خاک، مقادیر کربن آلی، میزان هدایت الکتریکی‌، pH، رطوبت خاک متأثر از عناصر دامنه‌ای، به نحوی در عملکرد دستگاههای فلزیاب مؤثرند. بنا بر آنچه گفته شد دفینه یابی در کوهستان تحت تاثیر مستقیم جنس خاک و سنگ های کوهستان مورد کاوش قرار دارد و باید توجه داشت که در دفینه یابی در کوهستان سخت تر و پر هزینه تر است اما با دانستن علائم گنج در کوه شانس موفقیت شما در مقایسه با سایر اماکن بیشتر است.

همانطور که میدانید گنج یابی در کوهستان بسیار زمانبر و هزینه بردار است بنابراین تا از وجود دفینه مطمئن نشده اید اقدام به کاوش نکنید. شکل بسیاری از سنگ های موجود در کوهستان به صورت طبیعی به شکل حیوانات و یا علائم خاص است و کاوشگران را دچار اشتباه می کند. بهترین روش برای پرهیز از اشتباه استفاده از یک دستگاه فلزیاب آنتنی و پیدا کردن محدوده گنج در کنار استفاده از علائم گنج در کوه است.بسیاری از کاوشگران با دیدن علائم و نشانه ها بر روی سنگ های بزرگ فکر میکنند که در داخل سنگ گنج و دفینه پنهان شده است و این اشتباهی که در بین کاوشگران بسیار رایج است. باید توجه داشت که موردی از وجود گنج و دفینه در اون صخره های بزرگ گزارش نشده است و فقط در اطراف آنها باید کاوش را انجام دهید. مواردی که دفینه در زیر سنگ قرار داشته در مقایسه با جاسازی گنج در سنگ بسیار بیشتر است.

علائم گنج در کوه را به دقت بررسی کنید و علائم گنج و دفینه در کوهستان مانند جوغن ها ، پلمپ های ساروجی و نشانه هایی همچون شتر ، عقاب ، بز ، لاکپشت ،  شیر ، خرس،  مار و همچنین صورت و نیم رخ های حیوانات و  انسان و فلش های جهت نما را جدی بگیرید. برای اطلاعات بیشتر پست دفینه یابی در کوهستان را مطالعه فرمایید. در هنگام مواجهه با سنگ مشکوک باید آن را به دقت بررسی کرد تا آثار و علائم حفاری هرچند کوچک بر روی آن مشخص باشد در غیر این صورت در داخل سنگ هیچ گنج و دفینه ای نیست.

یکی از مهمترین علائم گنج در کوه غار ها هستند که نوع دارای گنج معمولا با ساروج پلمپ شده اند. ساروج یکی از ملاتهای سنتی ایران است که در دسته ملاتهای آبی می باشد و تاریخ شروع کاربرد دقیق آن را نمی‌توان حدس زد، ولی نمونه‌هایی ۷۰۰ ساله از ساروج هم‌اکنون در نقاط مختلف ایران یافت می‌شوند. در گذشته ملات سیمان وجود نداشته است مردم برای ساخت بناهایی که به هر طریقی با آب در ارتباط بوده‌اند از ساروج استفاده می کردند اما استفاده از ساروج در غار دارای گنج معنی دیگری دارد و صرفا برای پلمپ از آن استفاده میشده است زیرا در آنجا آب وجود ندارد. در غارهای کاملا سنگی که خاکی از بیرون به داخل منتقل نشده باشد؛ مورد مهم برای پنهان کردن اموال دیواره های غار می باشد، از چک کردن آنها غافل نشوید. غارهای بدون نماد در صورتی حائز اهمیت هستند که روی کوهی نامدار و خاص قرار گرفته باشند و یا بصورت صخره ای به شکل و خاص درآمده باشند
دستگاه فلزیاب مناسب برای کاوش در کوه

پس از آشنایی با مهمترین علائم گنج در کوه نوبت به انتخاب دستگاه میرسد. همانطور که می دانید دستگاه های گنج یاب به مدل‌های مختلفی تقسیم می شوند که مشهورترین آنها دو نوع گنج یاب پالسی و گنج یاب vlf است.یکی از دستگاههای ضروری برای گنج یابی در غار دستگاه یون یاب است که از آنها برای اطمینان از گربه رو ها و هواکش های منتهی به گنج استفاده میشود. به وسیله یک دستگاه یون یاب می توان از وجود دفینه در یک محیط اطمینان حاصل کرد. یک دستگاه یون یاب به تنهایی برای پیدا کردن گنج و دفینه کافی نبوده و حتماً باید در کنار یک فلزیاب مکمل به کار گرفته شود.

فلزیاب مناسب کاوش در کوه  باید دارای طراحی ارگونومیک و وزن سبک باشد تا به راحتی بتوان آن را در کوهستان حمل کرد. میزان بسیار بالای مواد معدنی موجود در خاک و سنگ های کوهستان سبب ایجاد خطا و اشتباه در دستگاه های فلزیاب میشود که با تمرین و ممارست میتوان تا حد ممکن این خطاها را کاهش داد و از این رو بهتر است تا از دستگاههای پالسی استفاده کنید.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: سه شنبه 16 خرداد 1402برچسب:,
ارسال توسط گنج بزرگ

اطلاعات درباره طلسم و انواع طلسم در گنج یابی و دفینه یابی

در زمانهای قدیم بانک ملی ملت صادرات و قرض الحسنه شهدا محمد رسول الله ص
….و اینجور چیزا نبوده بنابراین مردم دارایی و اموالشون رو خودشون
نگهداری میکردند و یا اینکه مثلا تو اون قلعه یا روستایی که باهم زندگی
میکردند یه شخصی که باصطلاح ما ریش سفید،بزرگ،داناوحکیم،خان،و یا رئیس
اون قبیله یا اشخاص که معتمد اون مردم بوده،مردم اموالشون رو به این شخص
بعنوان امانت و برای نگهداری میسپردند که اگه قصد مسافرت به مکانی یا
جائی را داشتند کسی به آنها دستبرد نزند،البته این روهم بگم خدمتتون اون
زمانها مثل الان همه مردم پولدار و دارا نبودند تنها تعدادی از مردم
میتونستند برای خود سکه طلا و نقره در برابر انجام کار یا فروش کالایی
پول دریافت میکردند،اینجور مالها هیچگونه طلسمی نداره و خواهش میکنم
ازتون که گول افراد سودجو رو نخورید و پول بی زبون رو دست آدم زبون دار
نامرد ندید،کل حرف من اینه که چطور یکی مثل یه اقازاده ای میتونه بره مال
دربیاره و اون مال هیچ طلسمی نداره و براحتی بارشم درمیاره میخوره یه آبم
روش،ولی اون جائیکه من و شما میریم برای حفاری طلسم داره و باید حتما
بریم پولمونو بدیم به یه مشت آدم کلاهبردار از خدا بیخبر که فقط مردم رو
سر کار میذارن،تورو خدا قسمتون میدم اگر کسی تاحالا تونسته بوسیله یه
طلسم شکن طلسم یه دفینه رو بشکونه و بارشو دربیاره یه پیام بمن بده من
مرد نیستم اگه کف پاشو ماچ نکنم،اینا همشون کلاهبردارن همشون هیچ
استثنائی هم وجود نداره،کلاهبرداری این افراد از طریق مختلفه شاید دراون
لحظه از شما پول نگیره ولی وقتی شما شروع بکار کردی و چندروز گذشت از
طریق راههائی که وارد هستند سر شما کلاه میذارن،مثال:
چند سال گذشته بنده برای انجام کاری معرفی شدم به افرادی که بسیار آدمهای
خوب و محترمی بودند،مسئولیت بنده در اینکار این بود که علائم شناسی کنم و
یه دستگاهی هم برای اون دوستان بزنم و برگردم البته دروغ نگم هزینه کارمو
گرفته بودم،یه شخصی تو اینا بود که معلوم بود که کارش طلسم شکنی و دعا
نویسی و اینجور چیزاست،بعداز پایان کار به اون اشخاص گفتم نقش این آقا
چیه،گفتند که طلسم شکنی و طلسم اینکارو شکونده،با تعجب گفتم من که دستگاه
زدم و چیزی تو این مکان نیست این آقا طلسم چی رو شکونده یکدفعه انگار که
این افراد یه معمائی براشون حل بشه بهم نگاه کردند و برای اینکه اون
دوستشون خراب نشه حرفو عوض کردن،منم ازشون جدا شدم و دیگه داستانهای
بعدش،میخوام اینو بگم این طلسم شکنه بیست و دو ملیون تومن از این افراد
پول گرفته بود برای شکوندن طلسم،اینارو میگم و برای خودم دشمن درست میکنم
که شما دوستان عزیزم یک قدم به هدفتون نزدیکتر بشید
حالا مثلا جایی که دفینه هستش و بار بزرگی داره،یه همچین باری امکان داره
که طلسم داشته باشه چرا،مثلا شما یه گاوصندوق داری،این گاوصندوق در داره
کلید داره و رمز هم داره،هرکدوم از این حرفها معنی یه چیزی رو داره مثلا
رمز مساوی با طلسم،طلسم برای سخت شدن کار بخاطر اینکه در اون زمان کسی
براحتی نتونه این باری پنهان شده رو پیدا کنه و به دستش بیاره،بخاطر
زمانی که از روی این اموال پنهان شده گذشته معمولا با گذر زمان اون طلسم
باطل شده در گاهی مواقع هم دیده شده که طلسم هنوز در اون مکان هست و هنوز
از اون بار نگهبانی میده،برای اینکه بفهمید جایی دارای طلسمه تنها وقتی
که به اون کار دست زدید و شروع بکار کردید طلسم خودشد نشون میده،اونم
وقتی شما چیزی غیر قابل باور و دور از عقل ببینید،مثلا در اون مکان باران
بیاد و رعدوبرق بزنه ولی چندمتر اونطرفتر آسمان صاف و زمین خشک باشه،یا
یه حیوانی ببینید که باعث ترس شما بشه،شما با یه تکه سنگ یا کلوخ وقتی به
سمت اون حیوان پرت کنید میتوانید متوجه شوید که واقعی هست یا نه،نکته مهم
به هیچ وجه نزدیک به اون چیزی که میبینید نشوید،بهتون بگم که بنده تا
حالا هیچ کسی رو ندیدم که بتونه طلسم گنجی رو باطل کنه،باید اعتراف کنم
خودم خیلی پول دادم به اینجور آدمها و هیچ عملی هم ازشون ندیدم،همینطور
که عرض کرده بودم بنده تمامی مطالبی که بعرض میرسونم و انشااله در شش جلد
کتاب هم به دست شما عزیزان خواهم رسوند رو خودم تجربه کردم و درهمین
ایران خودمون انجام شده تمامی علائم ونشانه ها عکسهایی که شما عزیزان
داخل کتابها مشاهده خواهید کرد هم همینطور از کشور عزیزمونه
بنده رو معاف کنید بیشتر از این واضح نمیتونم بگم،فقط میگم طلسم فقط برای
من و شما نیست برای همه هست،قوی و ضعیف و پولدارو گدا دارا و ندار هم سرش
نمیشه جایی که طلسم داره اون طلسم به همه خودشو نشون میده
به هرحال عزیزانم گول افراد فرصت طلب و سودجو رو نخورید

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: سه شنبه 5 ارديبهشت 1402برچسب:,
ارسال توسط گنج بزرگ

اطلاعاتی درباره دستگاه های فلزیاب-طلایاب و گنج یاب ایرانی و خارجی,دستگاه فلزیاب و گنج یاب ایرانی و خارجی,دستگاه طلایاب ایرانی و خارجی,قیمت خرید دستگاه گنج یاب و طلایاب,دستگاه فلزیاب و طلایاب تصویری تقلبی و اصلی

دستگاه های فلزیاب
مطالبی که دراین پست براتون شرح میدم،نه قصد اهانت به شخص را دارم نه
شرکت ساخت دستگاههای فلزیاب،چه شرکتهای داخلی چه خارجی،نه میخوام در مورد
دستگاه خاصی تبلیغ کنم،اینارو گفتم چون فقط قصدم اطلاع رسانی برای
رهجویان عزیز و گلم هستش،امیدوارم که عرایض بنده موجب تکدر خاطر هیچ بنده
خدائی نشه
اول از دستگاههائی شروع میکنم که در داخل کشور ساخته میشه و دردست خیلی
از دوستان موجوده،کل مطلبو بگم که آقا سرکار این دستگاهها نروید نروید
نروید،ببین چندبار گفتم،غیرازاینکه شما پولتو میدی دستگاه میخری،با اون
دستگاه میرید جائی روهم کاوش کنید،اونجاروهم دستگاه جواب میده شماهم شروع
به حفاری زمین میکنید و بعدش چی میشه،شما یه هزینه از جیبت میدی برای
حفاری و بامید درآوردن گنج و هیچی پیدا نمیکنی،خوب باباجون من وقتی یه
بار جائی میری حفاری میکنی و میفهمی سرکاریه چرا دوباره میری و خودتو گول
میزنی،به خدا قسم اینا همش اسباب بازیه،البته نه اینکه منظورم این باشه
که خدائی ناکرده شما نمیفهمی منظورم اینه که خودتو گول نزن،در خیلی موارد
هم دیدم که فهمیدن دستگاهها بدردبخور نیست ولی بعداز ششصدبار که حفاری
کردن به این نتیجه رسیدن،خوب آدمیزاد بامید زندس و وقتی دستگاهی جواب
میده یعنی امیدی برای اون گنج جو
دوم دستگاههائی که بوسیله این شرکتها از بیرون بدست شما گنج جویان عزیز
میرسه،داداش من اینا هم اسباب بازیه،البته وقتی میاد دست اون خدا خیر داده
سنسورهای حساسی که برای پیدا کردن فلز به دستگاه نصب شده بلا استثناء
همشونو عوض میکنن و میشه اسباب بازی و همون داستان قبلی تو شرح بالا رو
در پی داره،که نتیجه حفاری های پرهزینه و بدون نتیجه هستش،حالا شما میگید
پس ما باید چکار کنیم که بتونیم یه دستگاه خوب تهیه کنیم
دوستان عزیزم،اول تحقیقات کنید درمورد شرکت یا شخص فروشنده،دوم یه وسیله
ای در عمق مورد نظر پنهان کنید و خاک دستخورده رو استتار کنید تا تشخیص
داده نشه،و دستگاهی رو که میخواهید بخرید رو در مکان خودتون با قیمت
بالاتر از فروشنده امتحان کنید چون ارزش اینکارو داره،مثلا فروشنده مبلغ
دستگاه رو میگه ده ملیون شما بهش پیشنهاد کنید دوازده پانزده م،به شرط
اینکه تشریف بیارن داخل مکان شما و دستگاه رو امتحان کنند،به این طریق
میتونید طرفتون رو محک بزنید و کلاه هم سرتون نره،به هر حال از من حقیر
گفتن از شماهم نشنیدن برید حفاری کنید حفاری کنید تا ….
شرایط یه دستگاه خوب از لحاظ کاری،یکی اینکه حتما متراژ دلخواه شمارو
جواب بده،دومی از اولی مهمتر کوچیک و جمع و جور باشه تا حمل و نقل و
استفاده از اون در محدودیت زمانی برای شما امکان پذیر باشه،بامید موفقیت
شما خوبان عزیزتر از جانم انشااله بتونم یه کاری کنم پول گیرتون بیاد نه
اینکه پول از جیبتون بره برای من و خانواده و پدرومادرم هم دعا کنید خیلی
ممنونم،اینم بگم تا همینجاش برای خودم دشمن درست کردم و مطمئنم با این
پستی که ارسال میکنم دشمنام بیشتر هم میشن ولی من حمایت شما عزیزان رو که

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: سه شنبه 5 ارديبهشت 1402برچسب:,
ارسال توسط گنج بزرگ

تجربیات و ریزه کاری های علم باستان شناسی(گنج یابی و دفینه یابی),تجربیات باستان شناسی,ریزه کاری های باستان شناسی,کارشناسی علامت و نشانه های گنج و دفینه,کارشناسی تصاویر و عکس های جوغن جوغانها,دانلود رایگان کتاب تجربیات و ریزه کاری های باستان شناسی,تجربیات و اطلاعات بسیار مفید و مهم باستان شناسی

تجربیات
با درود فراوان
در این تاپیک قصد دارم تجربیات و یک مقدار ریزه کاری هائی که در علم شناسایی آثار وجود داره رو برای دوستان
بزارم تا بتونند استفاده کنند.
راستش من توی این انجمن دوستان بسیار خوب و ارزشمندی دارم که به همه. اونها واقعاً افتخار میکنم چون بسیار
فهمیده و صاف و صادق و با معرفت هستند و من نیز از هیچ کمکی برای آنها فروگذار نخواهم بود. این تاپیک
رو به افتخار اونها میذارم که هم این برادران عزیز، و هم بقیه کاربران بتونند استفاده کنند.
در ابتدا باید عرض کنم که علائم شناسی به این سادگی هائی که فکر می کنیم نیست. به نطر من یک علامت رو
باید چندین و چند بار در محل اون حاضر بشی و تمام جوانب رو بسنجی تا به ریزه کاری های اونها پی ببری. که
در ادامه این مبحث با ذکر مثال شما دوستان رو قانع خواهم کرد.
خوب اول از جوغن ها شروع می کنیم:
جوغن ها نمونه و انواع فراوانی دارند که بعضی از آنها مستقیماً مربوط به دفینه و نسخه هستند. بعضی مربوط به
آئین و مراسم، بعضی مربوط به مقبره یا آرامگاه، که واقعاً به سادگی نمیشه فرق میان این انواع رو تشخیص داد.
اما اگر مقداری حرفه ای و باتجربه باشی، میشه تشخیص داد. در کل در بعضی از قبرستان ها یک هدایاخانه پیدا
میشه. مثلاً در جایی تعداد زیادی جوغن وجود داره که مشخص میکنه آن محل دارای یک قبرستان مهم هست.
که یعنی اینجا می تونه علاوه بر آرامگا هها، یک هدیه هم وجود داشته باشه. این هدیه معمولاً از یک کوزه به بالا
هست. که بعضی اوقات در زیر یک تخته سنگ یا زیر خاک و یا درون خود جوغن میباشد. به عنوان مثال یکی
از دوستان من، تا حالا چندین بار از درون و کنار همین جوغن ها هدف در آورده.
نمونه. اول، ۷ عدد جوغن کنار هم بوده که هشتمین جوغن هم وجود داشته، اما بصورت پلمپ. و میشه گفت
اصلاً مشخص نبوده، که بار این جوغن یک کوزه. سکه بود.
نمونه. دوم ۳ عدد جوغن به شکل مثلث بوده، به این طریق که هر جوغن روی یک سنگ جداگانه قرار داشته و
دقیقاً وسط این مثلث هدف قرار داده شده بود. اون هدف نیز یک عدد کوزه. پر از سکه بود. پس اگر ۳ عدد
جوغن که هر کدام جداگانه بر روی یک سنگ و به شکل مثلث وجود داشت، مطمئن باشید که هدفی در مرکز
مثلث موجود خواهد بود.
و نمونه. سوم جوغنی وجود داشت که درون و یا در بدنه یا دیواره. آن یک دایره. کوچک کنده شده بود. این دایره
علاوه بر اینکه میتونه مسیر هدف یا آرامگاه رو نشون بده، از جهتی دیگه هم میتونه نشان یک بار درون خودش
باشه. به این صورت که اگر خاکی درون آن هست خالی بشه، و بعد از آن متوجه می شید که ته جوغن به
وسیله. یک ماده که میتونه ساروج و یا غیره باشه، پلمپ هست. که معمولاً اگر با یک وسیله ای به ته جوغن کوبیده
بشه صدای خالی بودن رو متوجه می شید. خلاصه اون جوغن رو شکستند و بار اونو که در ته جوغن وجود
داشت رو خالی کردند.
دوستان عزیز، نکته ای رو که باید حتماً رعایت کنید اینه که هر جوغنی رو دیدید حتما خاک اونو خالی کنید که
بیشتر دوستان به علت ندانستن این موضوع این کار رو انجام نمی دهند. البته این موضوع رو باید بدونید که هر کجا
جوغن وجود دارد، نمیشه گفت که حتماً به این موارد ذکر شده برخورد خواهید کرد. اما از طرفی هم ممکنه که
برخورد کنید. در اینجا تصویر یک جوغن رو براتون گذاشتم که خودم درون اونو خالی کردم. به این صورت که
بعد از اینکه مقداری از خاکی که در ته جوغن بود رو خالی کردم، انگشتان دستم بصورت کامل در انتها و
کنار ههای جوغن فرو می رفت، یعنی انتهای جوغن با خالی کردن خاک، قطر آن از دهانه داشت بزرگتر میشد، که
واقعاً جای تعجب داره که چقدر جالب این عمل رو انجام داد هاند. البته هنوز خاک برای خالی کردن داره و میشه
گفت که باید هدفی در زیر این جوغن وجود داشته باشه که من به علت نداشتن وسایل لازم برای خالی کردن و
شکستن اون جوغن، مجبور شدم اتمام کار رو به مرحله بعدی بسپارم و واقعاً هم به علت دور بودن راه تا الان
فرصت نکردم کار اونو به پایان برسانم.
اما مورد بعدی، جوغن هائی بر سر قله یک کوه هستند که فعلاً ۳ عدد مقبره یا گور دخمه هم در کنار این جوغن ها
نمایان شده. یک تجربه دیگه که لازمه دوستان بدونند اینه که بازم من تمام خاک این جوغن ها رو خالی کردم و در
بیشتر اونها فقط یا خاک معمولی یا خاک و زغال بود. البته نه اینکه جوغن ها بصورت کامل پر ازخاک باشند.
بعضی از آنها فقط ته آنها خاک داره، بعضی تا نصفه، بعضی هم کامل پر از خاک هستند.
خوب، یکی از جوغن ها که دقیقاً در بالا و وسط یکی از اتاقک ها هست، بصورت کامل پر از خاک بود و وقتی
خاک این جوغن رو خالی کردم متوجه شدم که خاک آن کاملاً قرمز و الک شده بود. یعنی بر خلاف بقیه.
جوغن هائی بود که خاک عادی و پودر زغال داشتند بود! خوب شما چه نتیجه ای میتونید از این موضوع بگیرید؟
نتیجه و تجربه ای که من کسب کردم اینه که این جوغن با خاک قرمز و الک شده میتونه به شما جا و مکان دقیق
مقبره رو نشون بده! یعنی زیر این جوغن مقبره یا گور دخمه وجود داره و یا اینکه درون این مقبره یا زیر این مقبره
دفینه وجود داره و یا اصلاً درون خود جوغن سنگهای قیمتی یا دفینه میتونه باشه که در اینجا تصاویری رو برای
شما گذاشته ام.
دوستان فعلاً تا اینجای کار رو داشته باشید تا در فرصت های بعدی تجارب و دانسته های بعدی رو در
اختیارتان قرار بدم.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: سه شنبه 5 ارديبهشت 1402برچسب:,
ارسال توسط گنج بزرگ

معنی و مفهوم سنگ آیینه در گنج یابی و دفینه یابی,کارشناسی جوغن سنگ شبیه آیینه,علامت سنگ آیینه,معنی و مفهوم سنگ آیینه,جوغن شبیه سنگ آیینه,جوغان سنگ آیینه,کارشناسی نشانه سنگ آیینه,سنگ آیینه در گنج و دفینه یابی علامت چیست

به سنگ هایی که یک طرف آن مانند آیینه صاف و به صورت نیم دایره و مربع در زمین کاشته میشدند را سنگ آیینه میگویند . این نماد در دفینه یابی معانی خاص خود دارد و در اکثر مکانهایی که این آثار دیده شده دفینه آن یا در روبروی آیینه یعنی در آن ور دره به صورت بازتاب آیینه قرار دارد که مکان اصلی را که نور آیینه به آن میتابد با سنگ و یا تل خاکی مشخص کرده اند پس باید آثار دوم را بکاویم . ولی اگر آیینه در قسمتی باشد که نور خورشید در صبح گاه به آن نتابد و بر عکس در قسمت غروب خورشید باشد آنگاه قضیه به طور کل فرق میکند و اینبار باید زیر همان آیینه و یا سایه آن را بکاویم این یک لم در گذشته بوده و گول زننده بوده است .

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: سه شنبه 5 ارديبهشت 1402برچسب:,
ارسال توسط گنج بزرگ

بررسی های سطحی و لایه شناسی خاک در دفینه یابی و باستان شناسی,لایه شناسی خاک در دفینه یابی,لایه شناسی خاک ها در گنج یابی,بررسی سطحی لایه های خاک در دفینه یابی,بررسی های سطحی در گنج یابی,لایه شناسی در باستان شناسی,تشخیص لایه های خاک و بررسی های سطحی در دفینه یابی

در دفینه یابی و باستان شناسی قبل از انجام هرگونه حفاری باید بررسی های سطحی را انجام داد و یافته های خود را ارزشگذاری نمود.انسانها بر روی خاکهایی که زندگی می کنند آگاهانه و یا به طور طبیعی رد و نشانه هایی می گذارند.هر نوع تغییر بر روی طبیعت دست نخورده یک نوع رد و نشانه و یا لایه هایی به وجود می آورد.این لایه ها که به وسیله انسانها به وجود می آید اگر کمی دقت کنیم بعد از گذز صدها و یا هزاران سال قابل شناسایی هستند.این تفاوتها به شکلهای قاب فهم زیر معنا می شوند

بر روی سطح خاکهایی که از حالت طبیعی خودخارج شده اند که در دفینه یابی و باستان شناسی به خاکهای دستی معروف هستند طول گیاه رشد کرده  ضخامت ساقه و ضخامت ریشه ها نسبت به لایه طبیعی و و دست نخورده متفاوت است نرم است و به راحتی کنده می شود.همچنین بر روی سطح صخره ها و یا سنگهایی که از طرف انسانها به اصطلاح دست خورده است اگر بر روی سطح صخره ها خزه ای رشد کرده باشد لایه خزه نسبت به اطرافش کمرنگتر وجوانتر است  (حتما توجه شود)
بررسی های سطحی و لایه شناسی خاک در دفینه یابی و باستان شناسی,لایه شناسی خاک در دفینه یابی,لایه شناسی خاک ها در گنج یابی,بررسی سطحی لایه های خاک در دفینه یابی,بررسی های سطحی در گنج یابی,لایه شناسی در باستان شناسی,تشخیص لایه های خاک و بررسی های سطحی در دفینه یابی
بررسی های سطحی و لایه شناسی خاک در دفینه یابی و باستان شناسی,لایه شناسی خاک در دفینه یابی,لایه شناسی خاک ها در گنج یابی,بررسی سطحی لایه های خاک در دفینه یابی,بررسی های سطحی در گنج یابی,لایه شناسی در باستان شناسی,تشخیص لایه های خاک و بررسی های سطحی در دفینه یابی

در گور دخمه ها و بعضی از دفینه هایی که در درون صخره ها ساخته شده اند باید به دقت لایه متفاوت را شناسایی نمود که در این جاها در اطراف صخره ورودی پلمپ شده یک لایه کرم رنگ و یا مایل به سبز  به وجود می آید (حتما توجه شود)

دوستان همانطور که در قسمت پست حفار خوب عرض کردم یکی از مهمترین ویژگیهای حفار خوب دقت و نگاه دقیق به کوچکترین چیزها بود .گاه ممکن است با بی دقتی و ندانستن نکاتی یک جستجوگر و یاحفار سردرگم نا امید و مایوس شود.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: سه شنبه 5 ارديبهشت 1402برچسب:,
ارسال توسط گنج بزرگ

روشهای تطبیق نمودن نسخه گنج و دفینه با مکان و منطقه مورد کاوش,نسخه گنج,نسخه دفینه,تطبیق نسخه گنج با محل دفینه,انطباق نسخه گنج با منطقه مورد کاوش,هماهنگ کردن نسخه گنج با مکان و محل دفینه,آشنایی با تطبیق نسخه گنج و دفینه با منطقه و محل کاوش

کسانی که با نسخه به دنبال گنج رفته اند می دانند در کار با نسخه ها مهمترین کار انطباق نسخه با مکانی که به آن اشاره می کند است.
نشانه های اصلی موجود در نسخه ها(کوه,تپه,رودخانه,صخره,غارو…) در انطباق نسخه به شماکمک بزرگی می کنند.اگر نسخه رادرست انطباق نکنید هدفتان جایی اشتباه خواهد بود.یکی دیگر از نکات مهم در نسخه ها جهت های طلوع و غروب خورشید است.این موضوع معمولا در بیشتر نسخه ها دیده می شود.یادتان باشد نباید فقط با توجه نمودن به یک یا چند رد و نشانه زود تصمیم گرفت باید به علایم مانند نگاه کردن به یک عکس سه بعدی نگریست.در نسخه ها خورشید ,باد و جهت جریان آب بسیار مهم است اگر نسخه با این زوایا منطبق نشود تمام تلاش های شما به هدر خواهد رفت.بعد از این که نسخه با مکانتان منطبق شد باید به سراغ جزییات نشانه وعلایم رفت و توجه کرد که آیا کاملا در جای خود یر به یر می شود یا خیر

اگر نتوانستید نسخه را با مکانتان منطبق کنیدبیخودی تلاش نکنید به طور قطع جای اشتباهی را حفاری خواهید کرد.

در نسخه ها رودخانه ها ,در منطبق نمودن عنصر بسیار مهمی هستند و باید بسیار خوب ارزیابی شوند,همچنین نشانه کوهی که در نسخه معلوم شده و سمت غرب و شرق علایم باید ارزیابی شود ودر آخر با ادقام این ارزیابی ها نتیجه گیری حاصل شود.

در مناطقی که تپه ها و رودخانه وجود دارند روی مناطق تنگ و باریک شده حساسیت بیشتری داشته باشید.باید به مناطقه ای که باریک و تنگ است و این باریکی در جهت جریان رودخانه است حساسیت خاص تری داشت.

در نسخه ها, رودخانه ها و چشمه های موجودکه به عنوان نشانه بکار می روند نقش حیاتی دارند, مسئه دیگر نقطه روبروی جایی که چشمه ها و یا رودخانه ها شیب دارند و  آب به پایین سرازیر می شود و محل اتصال دو رود به هم  است.

در دوران باستان منابع آبی از جمله نهرها و… بسیار مد نظر بوده پس درجایی که می خواهید حفاری کنید به این گونه مناطق توجه ویژه ای کنید.

نهرها ,منابع آبی, چشمه ها و… ممکن است طی سالیان دراز خشکیده باشند ویا مکانشان عوض شده باشد باید به این نکته توجه ویژه ای نمود.

رودخانه هایی که در نسخه به آنها اشاره شده معمولا از کوه به پایین و یا از جای مرتفع به پایین سرازیر می شوند.معمولا رودخانه شما را به منطقه ای که نشان بعدی هست خواهد رساند.این نکته در نسخه ها و در منطبق نمودن آنها به شما سرنخ های مهمی می دهد.

فراموش نکنید کسی که مال خودش را دفن می کرد به آب احتیاج داشته است حتما باید در منطقه ای نزدیک یک منبع آبی (چشمه ,رودخانه و…)وجود داشته باشد.

مواردی شاخصی همچون غار ,سنگ  خاص و …درمنطبق کردن و تست نمودن جا بسیار مهم است.

اگر مورد شما قبور و قبرستان ها باشد باید یاد بگیرید به جهت قبرها توجه کنید و بفهمید آنها چه دینی داشته اند سپس به نسخه نگاه کرده ببینید آیا با آن منطبق می شود یا خیر

آبشارها, نهرها ,رودخانه ها ,غارها و قبر که در نسخه آمده می تواند به معنای واقعی خود قرار داده نشده باشند این موضوع را به طور جامعی ارزیابی کرد.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: سه شنبه 5 ارديبهشت 1402برچسب:,
ارسال توسط گنج بزرگ

باطل کردن سحر و طلسم در دفینه یابی ، ابطال جادوی گنج

راه ها و روشهای مقابله با طلسم و باطل کردن و شکستن طلسم سحر و جادو,همه چیز درباره طلسم و سحر و جادو,آیا طلسم وجود دارد,آیا طلسم و سحر و جادوگری خرافه است,روشهای ابطال طلسم و سحر,آموزش شکستن انواع طلسم و سحر و جادوگری,ایمان به خدا و توکل بر خدا برای شکستن طلسم و سحر,روشهای باطل کردن و شکستن طلسم

راه مقابله با طلسم چیست؟
پاسخ اجمالی
هر چند طلسم خرافه نیست و دارای اثر است؛ ولی هر کسی قدرت طلسم ندارد. بسیاری از کسانی که ادعای دانستن طلسم دارند، صادق نیستند؛ بلکه آن را ابزاری برای فریب دیگران و کسب درآمد برای خود قرار داده¬اند.
بهترین راه برای ابطال سحر پناه بردن و توکل بر خدا و تلاوت برخی از سوره های قرآن؛ مانند فلق و ناس می¬باشد.
پاسخ تفصیلی
انسان موجود پیچیده‌ و ناشناخته ای است، می‌تواند کارهای خارق ‌العاده و غیر طبیعی انجام دهد. این قبیل کارها از ابعاد مادی و غیر مادی وجود انسان سرچشمه می‌گیرد. از جهت مادی انسان می‌تواند با کمک ابزار مادی و با انجام برخی تمرینات، سرعت خود را در انجام برخی کارها افزایش دهد و یا نسبت به برخی پدیده‌ها عادت کند که برای دیگران تعجب آور باشد. از جهت معنوی نیز انسان با به کارگیری نیروی‌های روانی و روحی کارهای فوق العاده انجام می دهد. یکی از این امور خارق العاده طلسم است.

مجمع البحرین در ذیل کلمه طلسم می نویسد: «سه نظریه مشهور درباره واژه طلسم وجود دارد: ۱٫ از دو لفظ طلٌ به معنای اثر و اسم ترکیب یافته است. ۲٫ لفظی است یونای به معنای گره غیر قابل گشودن. ۳٫ مقلوب کلمه مسلط است». [۱]

نویسنده «کشٌاف اصطلاحات العلوم و الفنون» می نویسد: «عبد العلی بیرجندی در شرح تذکره گوید: طلسم عبارت از خارقی است که مبدأ آن قوای فعٌاله (اثر گذار) آسمانی آمیخته با قوابل زمینی منفعله (اثر پذیر) است، تا بدان امور شگفت و غریب پدید آورند؛ زیرا برای حدوث کائنات عنصری که اسباب آنها قوای آسمانی است، شرایط مخصوصی است و به این شرایط استعداد قابل، کمال می پذیرد و از این رو کسی که احوال قابل و فاعل را بشناسد و بر جمع میان آنها قادر باشد، می تواند به ظهور آثار عجیب و شگفتی پی برد». [۲]

پس اولاً؛ در طلسم از طریق برخی ابزار و وسایل مادی، نیروهای ماورائی جهت انجام کارها به خدمت گرفته می‌شوند.

ثانیا؛ طلسم کار ساده و راحتی نیست و از دست هر کسی برنمی آید. باید توجه داشت که از هر کسی که ادعای دانستن این امور را دارد، نباید به راحتی پذیرفت؛ چون بسیاری از سودجویان از این راه برای خود منبع درآمد درست کرده و مردم را فریب می دهند.

ثالثاً؛ طلسم خرافه نیست و دارای اثر و واقعیت است. ابن سینا بر این باور است که سبب سحر نفوس قوی هستند که بدون استفاده از ابزار مادی به وقوع می پیوندد؛ ولی طلسم از ارتباط قوای آسمانی و قوای زمینی ناشی می شود. وی می گوید: «پدیده های غیر عادی در جهان طبیعت از سه منشأ سرچشمه می گیرند:

الف. هیئت نفسانی، ب. خواص اجسام عنصری؛ مثل جذب آهن توسط مغناطیس، ج. قوای آسمانی که در اثر ارتباط با قوای زمینی آثار عجیب را در پی دارد. سحر از نوع اول است، ولی طلسم از نوع سوم است». [۳]

مرحوم شهید اول بعد از بیان تعریفی نزدیک به تعریف یاد شده از بیرجندی، می نویسد: «طلسم حرام و کسب درآمد کردن از این راه نیز حرام است». [۴]

طلسم علی‌رغم وجود و تأثیرات غیر قابل انکار آن، قابل ابطال است. ابطال طلسم از طرق مختلف امکان پذیر است.

از آن جا که یگانه قدرت مؤثر در عالم خدای قادر متعال است. لذا بهتر است برای حل مشکلات به جای روی آوردن به سحر، طلسم، جادو و امثال آن به درگاه رحمت حضرت حق پناه بریم، «و من یتوکل علی الله و کفی بالله وکیلا». مسبب حقیقی و مسبب الاسباب تنها خداوند است. اگر طلسم و سحر و مانند آن تاثیر و سببیتی نیز داشته باشند، خداوند آنها را سبب قرار داده است.

بنابراین؛ بهترین شیوه برای ابطـال طلسمات، توکـل به خداوند قهـار و جبار و پناه بردن به اقیانوس بی‌کران رحمت او، قرآن کریم است؛ چرا که «ما آنچه از قرآن فرستیم شفا و رحمت الهی برای اهل ایمان است». [۵] برای جلوگیری از تأثیرات سحر و طلسم قرائت قرآن کریم به خصوص سوره‌های کافرون، اخلاص، فلق و ناس بسیار مؤثر است. دعاهایی نیز در برخی از کتب دعا؛ مانند مفاتیح الجنان ذکر شده است.

نمایه: حکم سحر و راه ابطال آن.

[۱] . طریحی، فخر الدین، مجمع البحرین، تحقیق سید احمد حسینی ج۵، ص۱۰۷، المکتبة المرتضویة.

[۲] . طهانوی، کشٌاف اصطلاحات العلوم و الفنون، ج۲، ص۱۱۳۸، مکتبة اللبنان، ۱۹۹۶م.

[۳] . صدر حاج سید جوادی و دیگران، دائرة المعارف تشیع، ج ۹، ص۱۱۷، نشر شهید سعید محبی، تهران، ۱۳۸۱ش.

[۴] . قمی، شیخ عباس، سفینة البحار، ج ۴، ص۹۱، چاپ دوم، دارالاسوة، ۱۴۱۶ ق. به نقل از الدروس شهید اول.

[۵] . اسراء، ۸۲

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: سه شنبه 5 ارديبهشت 1402برچسب:,
ارسال توسط گنج بزرگ

رعایت اصول ایمنی در یافتن گنج و دفینه یابی

امنیت جانی در دفینه یابی و کمک های اولیه:
هر موقع اشیایی را پیدا کردید با دست برهنه لمسش نکنید اگر اشیاء کشف شده در یک مکان پلمپ شده هست باز کنید کمی هوا بخورد بعد داخل شوید . بدون ماسک به مناطق بسته وارد نشوید بیشتر گازها میتواند انسان را مسموم کند ، این  مسمومیت ها بیشتر با مونوکسید کربن است وقتی این گازها جای خود را با خون عوض می کند و باعث میشود که خون نتواند به اعضای حیاتی بدن اکسیژن حمل کند در نتیجه باعث مسمومیت و حتی مرگ شخص میشود ، تجزیه اعضای بدن و دفینه ای که به مدت زیاد در فضای بسته مانده است و فلزات مختلفی که اکسید می شود. البته نباسد فراموش کنید که علاوه بر اینها ممکن است بعضی قبرها و اشیاء داخلش با مواد سمی آغشته شده باشد  ، از لحاظ امنیت شخصی باید همیشه دستکش پلاستیکی و ماسک ضد گاز همرا خود داشته باشید . وقتی به دفینه رسیدید نباید هیجان زده شوید . در هر صورت اگر اتفاقی افتاد فرد قربانی را با سرعت به نزدیکترین مرکز درمانی برسانید
.
زخم های کوچک خارجی: فشار کوتاه مدت می تواند به راحتی موجب لخته شدن خون شود و هیچ زمان لخته روی خون را تمیز نکنید. اگر زخم کثیف باشد با آب و صابون شتشو کنید . روی زخم را با پارچه تمیز و بدون میکروب پانسمان کنید . اگر  زخم در دست  یا پاها باشد زخم را بالاتر از قلب بگیرید این کار باعث میشود خون زودتر بند آید. نباید به روی زخم هر نوع دارو یا… بمالیم
.
زخم های بزرگ خارجی : اگر زخم خیلی بزرگ باشد ممکن است باعث شوک شود . سعی کنیم تا خونریزی را متوقف کنیم . درصورت لزوم رگ را محکم ببندید.
مسمومیت: استفراغ بکند . برای رقت موادی که وارد بدن شده مقدار زیادی آب نوشیده شود.اگر هوشیاری خود را از دست داده و تشنج دارد یا مواد نفتی نوشید است سعی کنید استفراغ کند. کسانی که با گاز سمی مسموم شده است آن را به فضای باز بیاورید تا اکسیژن زیاد و تازه تنفس کند
گزش حشرات:
– بدون استفاده از دست خود حشره را دور کنید.
– زخم را با مقدار زیادی  آب و صابون بشویید.
– منطقه را سرد نگه دارید.
– زخم را با نوار ببندید.
– در نیش عقرب ممکن است به سرم نیاز داشته باشید.
– هر چه سریتر به دکتر سربزنید.
مارگزدیدگی:
نشانه ها: درد، جای دو تا دندان و خود مار
– شستشوی زخم با صابون و آب فراوان.
– منطقه گزیدگی را از بدن پایین و بدون حرکت نگه دارید.
– به دنبال مراقبت های پزشکی فوری باشید.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: سه شنبه 5 ارديبهشت 1402برچسب:,
ارسال توسط گنج بزرگ

شیوه گنج و دفینه یابی بدون نقشه

چگونه میتوان بدون داشتن نسخه و نقشه گنج و زیرخاکی گنج و دفینه پیدا کرد ؟,گنج یابی بدون نقشه,گنج یابی بدون نسخه,دفینه یابی بدون دستگاه,آیا بدون داشتن دستگاه میتوان گنج و دفینه پیدا کرد,روشهای پیدا کردن و یافتن گنج و دفینه بدون نقشه و نسخه,گنج و دفینه یابی بدون نقشه و نسخه و دستگاه,دفینه یابی سنتی و قدیمی,روش ساده گنج و دفینه یابی بدون داشتن نسخه و نقشه محل و مکان گنج و دفینه,مکان و محل دقیق گنج و دفینه,پیدا کردن و یافتن محل و مکان دقیق گنج و دفینه بدون نسخه و نقشه,گنج یابی و دفینه و زیرخاکی بدون دستگاه نقطه زن و شعاع زن
چگونه میتوان بدون داشتن نسخه و نقشه گنج و زیرخاکی گنج و دفینه پیدا کرد ؟

این کار خیلی مشکل است اما شدنی است پیدا کردن یه همچنین چیزی مثل پیدا کردن سوزن تو انبار کاه است خوب چه جوری وارد عمل بشید که به اصطلاح نقطه شروع باشه هر ادمی که دنبال این کار میره قطعا با واژه قبر آشنایی داره یکی از واضح ترین نوع گنجه تو قبرستان هاست معمولا قبرها رو به خورشید و به صورت صعودی وجود دارند که قبر افراد فقیر پایین تر از همه و قبر پادشاه ها در بلند ترین نقطه قبرستان وجود دارد خوب حالا قبرستان واقعی کجا قرار دارد ؟معمولان کنار قلعه ها روستا ها و شهر های قدیمی قرار دارن و طوری قرار گرفته که مسیر تردد در آن زمان فقط برای قبرستان بوده و آن راه کارایی دیگری نداشته است و قبرهای که به صورت صعودی است در دامنه یک تپه بزرگ است و بارز ترین نشانه آن وجود سنگ های با شکل های دایره مربع مستطیل و مربع است که نصف سنگ ها در خاک قرار دارد و سمت این قبرها رو به نور مستقیم خورشید صبح یا غروب است شکافتن هر قبر ملزم به رعایت کامل موارد بهداشتی است تا سلامت شما را تضمین کند در بعضی موارد که شخص جوینده وقت کافی دارد میتواند با جست و جو در نقاط مختلف و برسی دقیق نقاط بتواند تجربه و مکان های پر باری را پیدا کند .در آخر عرض کنم دوستان اگر می خواهید در این کار موفق باشید و زودتر به نتیجه برسید و علاف نشوید و هزینه زیادی نکنید سعی کنید از اهداف خیلی کوچک کار خودتان را شروع کنید که یکی از بهترین گزینه ها قبرها هستند البته باید شناختی هر چند اندک از علایم قبرها ساختار قبرها و آیین تدفین در دوره های تاریخی داشته باشید.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: سه شنبه 5 ارديبهشت 1402برچسب:,
ارسال توسط گنج بزرگ

تل ها و تپه های خاکی در گنج یابی,علائم و نشانه های تومولوس و قلعه خاکی در دفینه یابی,تل های خاکی در گنج یابی,تپه های خاکی در دفینه یابی,قلعه های خاکی در گنج یابی,انواع تل و تپه و قلعه های از جنس خاک در دفینه یابی,علائم و نشانه های تومولوس و تپه خاکی در گنج یابی,قبر پادشاه بزرگ در زیر تپه و تومولوس خاکی
تل ها و تپه های خاکی در گنج یابی,علائم و نشانه های تومولوس و قلعه خاکی در دفینه یابی

همانطور که از اسم آنها پیداست فرقی بین تل خاکی و قلعه خاکی وجود دارد. هر دوی آنها به صورت تپه هستند که از جنس خاک میباشند ولی تفاوت بین آنها در این است که تل های خاکی در ابعاد کوچک هستند و قلعه ها در ابعاد وسیع تر معمولا در کنار هر دوی آنها جوی آب و یا چشمه ای وجود دارد ولی ساختار آنها کاملا با هم متفاوت است ابعاد تل ها از ارتفاع 5 الی 7 متر و عرض 10 متر تجاوز نمیکند ولی قلعه ها به صورت تپه ای بزرگ و کشیده ای هستند که معمولا دو تایی یا تکی در اراضی وسیع قرار دارند . درب قلعه ها از بالای خود تپه در قسمت مرکزی آن است ولی تل ها از قسمت آفتاب درآمدگی یا غروب خورشید است که به صورت سنگی یکپارچه در عمق 1 متری در زیر خاک مدفون است . درب قلعه ها را معمولا با نماد سنگ آسیاب و یا چاه های عمیق در روی مرکز قلعه نمایان میکنند و چند راه خروجی دیگر که اکثر آنها راهی است که به تله ختم میشود وجود دارد . یک سری دیگر از قلعه ها راهشان از پایین قلعه در کنار نهر آب است که به صورت فرورفتگی نمایان میشود که بعد از باز شدن درب به تونلی بزرگ راه دارد که در جلوتر به دو را ه یا سه راه و اتاقک های ساروجی امتداد دارد که اکثر آنها با خاک سرند پر شده اند که برای دست یافتن به مرکز آن و یا همان اتاق سفید خانه باید به علائمی که در مسیر راه وجود دارد دقت کرد

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: سه شنبه 5 ارديبهشت 1402برچسب:,
ارسال توسط گنج بزرگ

آموزش روش های صحیح حفاری قبر,گورستان و قبرهای دسته جمعی آلوده به ویروس مرگبار,قبر گبری,روشهای حفاری قبر,قبرهای گبری دارای بار,کدام قبرها دارای گنج و دفینه و بار هستند,آموزش روش صحیح حفاری قبور و قبرهای گبر,وسایل مورد نیاز برای حفاری قبر,حفاری برای پیدا کردن گنج و دفینه داخل قبرهای گبری,روش شناسایی قبرهای گبری دارای بار,علائم و نشانه های قبر گبری دارای گنج و دفینه,علائم قبر گبری,نشانه های قبور و گورستان قدیمی گبری,چگونه میتوان از داخل قبرهای گبری گنج و دفینه و عتیقه پیدا کرد,قبرهای باردار و قبرهای بدون بار,قبر انسان و افراد آلوده مریض و افراد سالم
آموزش روش های صحیح حفاری قبر گبری,گورستان و قبرهای گبری دسته جمعی آلوده به ویروس مرگبار

روش حفاری قبرها
در گذشته ما گورستانهای دسته جمعی نیز داریم که متعلق به افراد مریض است. در جاهائی که وبا یا طاعون می آمده جنازه افراد را به صورت دسته جمعی دفن میکردند. در همینجا یک مطلب بسیار مهم را برایتان بگویم و آن اینکه کسانی که قبری را میشکافند خیلی باید مواظب باشند و بفهمنه که جنازه مریض هست یا نیست و حتماٌ باید استخوان شناس باشند و یا بتوانند استخوان اشخاص مریض را از استخوان افراد سالم تشخیص دهند تا با مشکلی مواجه نشوند.
همیشه وقتی میخواهید قبری را باز کنید حتماٌ از دستکش و ماسک حسابی استفاده کنید.
جنازه هایی که در غارها و زاغه ها میباشد و جنازه هایی که در صحرا میباشد و جنازه هایی که در کوهستانها میباشد از نظر ماهیت کاملاٌ با هم متفاوت است.
هر قبرستان و هر گوری دارای اموال نمی باشد. چون بسیاری از مردم فقیر بوده اند و بدون اموال دفن میشدند.
در هر قبرستان تعدادی قبر سلطانی وجود دارد که دارای اموال میباشند که باید بتوانید آنها را تشخیص دهید و از روی بعضی شواهد تشخیص آنها امکان پذیر است.
اکثر گورستانها در سینه کشی ها و کنار رودخانه ها میباشد. در بسیاری از قبرستانها یک چهارطاقی نیز میباشد که نشان میدهد در میان آن چهار طاقی شخص مهمی فوت کرده است و اکثرا دارای اموال میباشند.
در ایران قبرهای یهودی نیز بسیار است که نوع قرار کرفتن سنگ آنها متفاوت است و میتوان از روی سنگ قبر فهمید که این قبر متعلق به یک یهودی است.(سنگ قبر یهودیان دارای فلش است).
و مطلب آخر در مورد کسانی که به حفاری میروند و میگویند در سه متری یا چهار متری یک طابوت طلا یا یک جنازه مومیایی پیدا کرده ایم. اینها همه دروغ است. شخصیتهایی را که در طابوت طلا یا نقره یا سنگ یشم میگذاشتند همیشه در عمق بالای بیست متر دفن میکردند. و در عمق کم اینکار انجام نمیشد. برای این جنازه ها حتماٌ اطاقی از ساروج درست میکردند و آن را آنقدر پایین میبردند که از گزند جانوران خاک به دور باشد و همچنین دزدان نتوانند گزندی به جنازه و اموال آن بزنند. در کنار این جنازه ها حتماٌ اموال فراوان وجود دارد و کنیزان و نوکران آنها را نیز با جنازه اربابشان زنده به گور میکردند. پس اگر کسی گفت جنازه ای در آورده بدون اموال بدانید که احتمال دروغ گفتن آن زیاد است.

***********************************

قبرهای گبری معمولا در نقاط بلند و روبه دره قرار دارند. اکثرآ دارای جنس هستند روی هر قبر با تخته سنگ پوشانده میشده که حتی با یک میلگرد هم میتوان قبر گبری را پیدا کرد….در فقیرترین قبر انان  یک یا دو کاسه سفالی قرار دارد و قشر متوسط و پولدار انان لوازم شخصی انان هم قرار داده میشد مانند زیورالات،خنجر،سپر و در معدودی از انان نسخه گنج مربوط به اموال شخص مرده و در برخی از انان اسب یا قاطر یا سگ شخص هم با او بخاک میسپردند(این اجناس فقط بخاطر اعتقاد مردمان آنزمان به زندگی پس از مرگ بوده)
بالاترین قبر گبری مربوط به موبد و سردار انان میشد که در اول صف قبرها قرار میگرفت و در عمق نسبتآ بالایی نسبت به سایر قبرها میبود و داخل قبر و بیرون زیر خاک اطراف قبر هدایایی قرار میگرفته..در قبرهای گبری بیماریهای مسری وجود دارد که بعد چندهزار سال هم از بین نمیرود..مواظب باشید و با پوشش کار کنید…….

حفاری غیرمجاز و غارت آثار باستانی کشور به‌تازگی وارد مرحله جدیدی شده است.

اگر در همین یکی دو سال گذشته در جنوب ایران و در حوزه تمدنی عیلامیان در شهر شوش سال‌ها خانه‌های اطراف این محوطه باستانی را -که زمانی پایتخت تمدن‌های کهن ایرانی بود- در پوشش دانشجو و کارمند فلان اداره و… اجاره کرده و داخل اتاق و حیاط خانه‌ها کانال حفر می‌کردند تا به اشیای باستانی و گنجینه‌های زیرزمینی دست پیدا کنند، در شمال ایران ماجرا کمی عجیب‌تر شده است.

حفاری‌های غیرقانونی در خطه شمال کشور در حوزه طبرستان- که تمدنی کهن دارد و سفالینه‌های جالب آن که مربوط به هزاره‌های قبل است، در ویترین‌های موزه ملی ایران نگهداری می‌شود و بیانگر تاریخ تمدنی ویژه این حوزه از تمدن ایران است- شکل تازه‌ای یافته است. حفاران غیرمجاز آثار باستانی با شناسایی گورستان‌های تاریخی در مازندران هفته‌ها در گورستان‌ها زندگی می‌کنند و با خالی‌کردن قبرهای تاریخی، اشیای داخل آنها را که ارزش تاریخی آنها به هزاران سال قبل می‌رسد به سرقت می‌برند و در بازارهای سیاه عتیقه‌جات می‌فروشند.

‌قبرکن‌‌ها که در اصطلاح محاوره‌ای به حفاران غیرمجاز گورستان‌های تاریخی مازندران – که از آنها با عنوان گورستان‌های گبری نام می‌برند- معروفند، زندگی‌شان در گورستان‌هاست و با شناسایی گورهای باستانی اقدام به حفاری در منطقه می‌کنند؛ بدون آنکه واهمه‌ای از پیگرد داشته باشند. اشیای فروخته‌شده توسط همین قبرکن‌‌ها در خطه شمالی کشور در خانه‌هایی که به‌منظور معاملات سیاه عتیقه‌جات است، به‌صورت بازار سیاه فروخته می‌شود که البته بخشی از این آثار نیز گاه و بیگاه کشف و ضبط می‌شود.

آثار کشف‌شده از خانه‌هایی که مرکز مبادلات اشیای باستانی به‌صورت غیرقانونی و بازار سیاه است، عمدتا در موزه‌های شمال کشور نگهداری می‌شوند که نمونه‌هایی از آنها در موزه آمل نیز قابل مشاهده است، با این تفاوت که به گفته یک استاد باستان‌شناسی در دانشگاه محمودآباد، محل کشف اشیای باستانی فروخته‌شده در معاملات زیرزمینی قاچاقچیان آثار باستانی، آمل نوشته شده است. در حالی‌که بسیاری از این اشیا از گورستان‌های باستانی و توسط همان قبرکن‌ها بیرون آمده است. قبرکن‌های شمال کشور بسیار متفاوت از گورکن‌ها با زندگی در گورستان‌ها و شناسایی قبرهای تاریخی در شمال کشور -که نظارت بر محوطه‌های باستانی و آثار تاریخی آن بسیار ضعیف است- به خرید و فروش غیرقانونی آثار باستانی کشور مشغول هستند بدون آنکه برای زندگی در گورستان‌ها مورد مواخذه قرار بگیرند.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: سه شنبه 5 ارديبهشت 1402برچسب:,
ارسال توسط گنج بزرگ

انواع غار دارای گنج و زیرخاکی

انواع غارها در گنج یابی گنجینه و دفینه های مخفی و پنهان شده داخل غار,گنج یابی در غار,دفینه یابی در غار,گنج و دفینه داخل غارها,دفینه های مخفی شده داخل غار,غارهای دارای بار گنج و دفینه,گنجینه های پنهان شده داخل غار و تونل,معنی و مفهوم غار در گنج یابی و دفینه یابی,کارشناسی غار در گنج یابی,پیدا کردن و یافتن گنج و دفینه داخل غار,تله های قدیمی داخل غار,تله در کف و سقف غار و تونل,علائم و نشانه های غار در گنج یابی,آیا غارها دارای گنج و دفینه هستند?
انواع غارها در گنج یابی گنجینه و دفینه های مخفی و پنهان شده داخل غار

?? انواع غار ها برای گنج یابی ??

برای یافتن گنج خیلی از چیزها تاثیر دارد یکی از آن ها غار های موجود است در کل غار ها به چند دسته تقسیم می شوند و هرکدام دارای گنج های متفاوتی هستند.

دوستان بدلیل اینکه در دفینه یابی یک حفار در طی جستجوهای خود ممکن است بارها با غارها مواجه شود لذا باید در مورد غارها و چگونگی تشکیل غارها و تشخیص غارهای طبیعی از دست کند اطلاعات هر چند کم داشته باشد تا کمتر دچار اشتباه گردد.
به طور کلی غار فضای خالی زیرزمینی است با حداقل یک دهانه به خارج از پوسته زمین که هیچ گونه ابعاد خاص و مشخصی ندارد و گاهی در داخل زمین قرار دارد و یا گاهی در دل صخره ها، غارها از نظر

? تقسیم بندی به دو دسته تقسیم می شوند:
الف – غارهای طبیعی
ب – غارهای مصنوعی (دست کن)
غارهای طبیعی:
۱- غارهای بوجود آمده بر اثر نفوذ آبهای اسیدی در لایه های آهکی (که ۹۸% غارهای موجود از این روش بوجود می آیند)
۲- غارهای بوجود آمده بر اثر فرسایش امواج
۳- غارهای بوجود آمده بر اثر زلزله و چین خوردگی های لایه زمین
۴- غارهای آتشفشانی
۵- غارهای بادی
۶- غارهای یخی

? غارهای مصنوعی:
غارهایی که توسط انسان بصورت حفره هایی در دل صخره ها با هدفی خاص بوجود آمده اند.
۱- غارهای بوجودآمده بر اثرنفوذ آب اسید دار در لایه آهکی:
غارهای بوجود آمده بر اثر نفوذ آب اسید دار در لایه آهکی به طور کلی بر اثر هوازدگی فیزیکی و عملکرد نیروهای داخلی و سستی سطوح لایه بندی سنگها، شکستگی ها و ترکهایی در بخش های سطحی پوسته زمین بوجود می آید و از نظر ترکیبات شیمیایی بر اثر نفوذ آبهای اسید دار حاصل از ریزش های جوی و حل دی اکسید کربن موجود در هوا  در مسیر ترکها و شکستگی های بوجود آمده در مناطق با جنس کانیهای کربناتی و تداوم جریان آب در آن عمل انحلال کربنات کلسیم غیر محلول بوسیله آب اسید دار صورت می گیرد و بی کربنات کلسیم محلول تولید می شود.
۲- غارهایی که بر اثر زلزله و یا چین خوردگی زمین بوجود می آیند:
گاهی توسط زلزله یا بر اثر حرکات و جبنشهای زمین ساختی، شکاف هایی کم و بیش بزرگ در کوهها ایجاد می شوند گاه نیز عمل نفوذ آب در آنها موجب بوجود آمدن استالاکتیت و استالاکمیت و سایر تزئینات اهکی می شود و این غارها از نظر شکل نامنظم بوده و در مواردی داخل شدن به آنها بسیار خطرناک می باشد در این غارها خرده سنگهای اطراف به طور آراسته طبقه بندی نشده و اغلب روی لبه ریزش قرار دارند و هر لحظه امکان فرو افتادن آنها می روند مانند غار (اسپهبد خورشید) در ۲۷۰ کیلومتری تهران در ناحیه دو آب سواد کوه استان مازندران و بورنیک

۳- غارهای بوجود آمده بر اثر فرسایش امواج:

امواج و فشار ناشی از ضربه های موج بر روی لایه های نرم به مرور زمان طولانی می تواند حفره هایی را بوجود بیاورند از این دسته غارها می توان به غارهایی که در بین تشکیلات مرجانی زیر آبی اشاره کرد.

۴- غارهای آتشفشانی (لاوا):

در اثر جریان مواد مذاب که از دامنه ها به پایین سرازیرند و زمانی که لایه رویی این گدازه ها بر اثر مجاورت با هوا زودتر سرد می شود، لایه زیری در حال حرکت است در نتیجه بعد از اتمام جریان فاصله هایی مابین لایه رویی و زیرین ایجاد می گردد که البته بخارات آب و گاز نیز در ایجاد فاصله بین این دو لایه دخیل هستند در نتیجه غاری تونلی بوجود خواهد آمد که غاری با دیوارهای صیقلی خواهیم داشت مانند غار ایوب در بخش شهر بابک در جنوب خاوری شهر یزد.

۵- غارهای بادی:
این دسته از غارها بر اثر فرسایش تدریجی بوجو می آیند. جریانات هوایی شدید که ما آن را باد می نامیم همراه خود ذرات ریز ماسه و شن را در سرعت های بسیار زیاد بر روی سنگها می کوبد و به تدریج در آن قسمت بر اثر فرسایش و اصطکاک حفره ای ایجاد می گردد که معمولاً نیز زیاد بزرگ نیستند.
۶- غارهای یخی:
این دسته از غارها معمولاً در ارتفاعات یافت می شوند و بر اثر جریانات شدید هوای سرد در داخل این غارهای کوچکترین ذرات آب به بلورهای یخ تبدیل می شوند و همیشه دمای آنها زیر صفر می باشد مهمترین این غارها بیشتر در کوههای آلپ یافت می شوند و به غارهای دنا و یخ مراد می شوند اشاره کرد.

?غارهای مصنوعی:
غارهای دست کن و یا دست ساز مانند غار قلعه جوق در اراک – غار اسک در جاده هراز – غار کوگان لرستان، این دسته از غارها به صورت مصنوعی و به دست انسان در دل سنگ ها و یا کوه ها کنده شده اند تا مورد بهره بردرای و استفاده قرار گیرد. کلاً این دسته از غارها بر اساس ۵ هدف اصلی و یا نیاز ساخته شده اند.البته در بعضی موارد این غارها چند کاربردی نیز بوده اند.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: سه شنبه 5 ارديبهشت 1402برچسب:,
ارسال توسط گنج بزرگ

شناخت حالات عقاب در گنج و دفینه یابی

 عقابی که بالهایش نیمه باز باشند و آماده ی پرواز باشد از پشت سر تا زیر پرهای بالش را حساب کرده و به سمت منقارش رفته و حفاری نمایید.

عقابی که بالهایش را جمع کرده و در وسط آن جوغانی باشدفصله بین جوغان تا انتهای پایین دم یا پاهای آن را محاسبه نموده و حاصل راتقسیم بر طول سرتا گردن کرده و به سمت منقارش حرکت کرده و سپس حفاری کنید….

 

۱-  وقتی دو بال عقاب بسته باشدروبروی دید عقاب درست آنطرف دره، سنگی خاص یا دهانه ای بسته شده، وجوددارد، از سمت راست یا چپ آن ، به طول یک و نیم متر باید حفاری کنید.

۲- وقتی عقاب در حال پرواز باشدهدف بر روی تپه یا بالای کوه مقابل می باشد و مستقیماٌ می بایست زیر آن محل را حفاری کنیم.

۳- وقتی دوبال عقاب کاملاً جمع شده و سرش کاملاً پایین باشدمی بایست درست زیر همان محل را حفاری کنید.
۴- عقابی که بالهایش را جمع کرده و در جلوی منقار و پشت سرش دو جوغان وجود داشته باشدکم کردن مسافت بین دو جوغان از منقار تا پشت سر عقاب و سپس تقسیم عددحاصل بر طول سر تا گردن و سپس به همان سمتی که خمیدگی منقارش نشان می دهد، حرکت کرده و آنجا را حفاری نمایید.

 ۵- عقابی که بالهایش را جمع کرده و در وسط آن جوغانی باشدفصله بین جوغان تا انتهای پایین دم یا پاهای آن را محاسبه نموده و حاصل راتقسیم بر طول سرتا گردن کرده و به سمت منقارش حرکت کرده و سپس حفاری کنید.

 ۶- عقابی که به پایین نگاه می کنددفینه درست در محل نگاهش می باشد.

۷- عقابی گه به بالا نگاه می کند و بال هایش را جمع کرده است دفینه درست در بالای سر آن قرار دارد.

۸- عقابی که بالهایش نیمه باز باشند و آماده ی پرواز باشد از پشت سر تا زیر پرهای بالش را حساب کرده و به سمت منقارش رفته و حفاری نمایید.

۹- پرندگان شکاری دیگر نیز، تفسیر و راه حلی مشابه عقاب دارند با این تفاوت که حجم دفینه های دیگر پرندگان کمتر از حجم دفینه عقاب می باشد.

تندیس عقاب ( و شاهین ) یکی از نمادهایی است که در کشورمان تقریبا به ندرت یافت می شود .پیش از آن که به رمزگشایی این نماد بپردازیم لازم است در خصوص چرایی استفاده این نشان ، توضیحاتی ارائه شود .

عقاب ( و شاهین ) در باور ایرانیان پیش از زرتشت ، پرنده ای مقدس بوده است . ایرانیان عقاب را خدای طوفان ، سرور پرندگان ، نماد قدرت ، خوش یمن ، مظهر آسمانها و نشان پادشاهی ایرانیان می دانستند . در زمان زرتشت نیز این تقدس ادامه یافت و با ذکر نام عقاب در اوستا ، بر تقدس عقاب دامن زده شد .

در بند سی و چهارم اوستا ، زرتشت از اهورا مزدا سوال می پرسد که در مقابل مردم بد ذات و بدخواه چه کنم که اهورامزدا پاسخ می دهد پری از عقاب را برتن خود بمال و یا به تعبیری با خود همراه داشته باش . از آن پس بر تقدس عقاب افزوده شد . به طوریکه برخی پری از عقاب ، همراه خود داشتند تا بر توانایی ایشان افزوده شود . بسیاری از بزرگان نیز ، در هنگام فوت و دفن ، در کنارشان پری از بالهای عقاب قرار می گرفت و یا سپر ایشان به پر عقاب آراسته می شد تا هم از تقدس عقاب بهره مند شوند و هم بر توانایی ایشان افزوده شود و هم در مقابل جادوی بد سیرتان ، پیروز و سربلند باشند .

در باور پیشینیان ، عقاب ( و شاهین ) تا حدی خوش یمن بود که اگر در هنگام لشکرکشی بر فراز آسمان ، عقابی ظاهر می شد لشکریان به شادی و جشن مشغول می شدند زیرا اعتقاد داشتند که اگر عقاب بر سر راه لشکر ظاهر شود بدون تردید لشکر پیروز خواهد شد این نوع نگرش در بین مردم ، وجود داشت .

عقاب به همین دلیل ، پرنده ای بود که بسیار مورد توجه شاهان و شاهزادگان و بزرگان زمان ، بوده است به طوری که عقاب را پرنده ای درباری می نامیدند و مردم عادی از آن بی بهره و یا کم بهره بودند .به همین دلیل است که نماد عقاب را ، منسوب به شاه و یا شاهزاده می دانند .

با این توضیحات دلیل به کار گیری عقاب بر مقابر روشن شد . هدف از به کارگیری این نشان ، بهره گیری فرد متوفی از تقدس عقاب و مصونیت وی از جادوی بد سیرتان و بد ذات ها و پاک شدن فرد مدفون از گناه و مهم ترین موضوع ، نشان پادشاهی است این نکته که در این مکان فرد با اصالت و یا شاه و شاهزاده ای  که مذهبی بوده و به شعایر دینی واقف و به آن جامه عمل می پوشانده ، آرمیده نیز بسیار مهم بوده است که با نشان عقاب ، به این مهم ، نایل می آمده اند .

حال به بررسی این نماد بپردازیم . عقاب به دو صورت کلی دیده می شود . تندیس عقاب و عقاب حک شده .

تندیس عقاب نیز خود به دو صورت دیده می شود تندیس کامل عقاب و سردیس عقاب .

تندیس ها و سر دیس ها تفسیر بسیار ساده ای دارند . زیرا تندیس ها و سردیس ها یا بر بالاترین نقطه مشرف بر مقبره یا مزار قرار می گرفته و یا بر بلند ترین صخره خود مقبره یا مزار قرار می گرفته است . اگر زیر پای تندیس عقاب شرایط مقابر را نداشت بی گمان نگاه تندیس عقاب ، مشرف بر مزار است که فاصله دوری نخواهد بود و کمتر از ده متر ( بیشترین حالت ده متر است ) با مزار فردی بلند پایه روبرو خواهید شد . مقابر منسوب به عقاب ، اکثرا مقابر با ورودی از سطح زمین هستند یعنی باید دربی پلمپ شده را در صخره ها و یا زمینی تل مانند بیابید .برای کشف درب دالان ، باید دقت و تجربه را به کار گرفت زیرا همانطور که گفته شد ورودی از بالای سطح زمین است .

در مکانهایی که تندیس عقاب بر بالای بلندی قرار گرفته و مکان مورد نظر به مانند وی انگلیسی  v  یا هفت می باشد به طوری که در زیر و پایین نماد عقاب ، دره قرار گرفته و روبروی عقاب شیب تپه ای بلند است و در اطراف عقاب شرایط مقابر و مزار نیست شما با دفینه ای که به قصد پس انداز صورت گرفته روبرو هستید و درب ورودی دالان ، در تپه یا بلندی روبرو قرار دارد در جهت نگاه عقاب صخره ای بلند خواهید یافت که دربی پلمپ شده در خود دارد .

عقاب حک شده کمی متفاوت از تندیس است . عقاب حک شده نشانه آخر نیست و در جهت نگاه عقاب باید به دنبال نشان آخر بگردید . از علایم همراه  نشان عقاب می توان  به جوغن و مستطیل حک شده اشاره کرد در کنار تندیس ها ، معمولا مستطیل و مربع به کار می رفته است از دیگر نشان های همراه عقاب ، مخصوصا عقاب حک شده ، به مار و افعی می توان اشاره کرد .

ذکر چند نکته را لازم می بینم و این نکات عبارتند از :

تندیس ها به صورت ایستاده هستند . تندیس خوابیده به بغل نداریم .تندیس عقاب از هر جهتی تندیس عقاب است .نمی شود عقاب بودن یک تندیس را ، منوط به جهت خاصی کرد . یعنی نمی شود گفت اگر از این طرف ببینیم شکل عقاب هست .باید از هر جهتی عقاب باشد . باز یا بسته بودن بال عقاب اصلا مهم نیست دوستان داستان سرایی نکنند . اگر زیر پای عقاب ، چیزی بود به طوریکه عقاب آن را شکار کرده باشد هدیه در زیر همان محل است .

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: سه شنبه 5 ارديبهشت 1402برچسب:,
ارسال توسط گنج بزرگ

تمامی کنده کاری ها و حکاکی های روی صخره و یا سنگهای بزرگ و ثابت که به دست انسان انجام شده است را جوغن میگویند . باید توجه داشته باشیم که در کشور ما فقط کنده کاریها و حکاکی های گردی که شبیه کاسه یا لیوان میباشد را جوغن و یا گون می نامند . اما باید تصحیح کنم که جوغنها فقط به صورت دایره و گرد نبوده و شامل تمام اشکال هندسی می باشند .

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: سه شنبه 5 ارديبهشت 1402برچسب:,
ارسال توسط گنج بزرگ

علائم و نشانه های شیر در گنج یابی و دفینه یابی

شیر حیوانی درنده وحشی و بسیار خطرناک است باید خلق و خوی آنرا در نظر گرفته و به موارد زیر توجه کنید:
در گذشته نماد شیر به چندین صورت به کار گرفته شده است تندیس شیر روی اجناس عتیقه و روی سنگ و… بیشتر به این صورت است که شیر روی دو دست نشسته و مقابل را تماشا میکند یا بعضی مواقع به اطراف می نگرد همیشه مسیر نگاه آن را دنبال کنید.
۱-مجسمه ساروجی شیر: بیشتر نماد قلعه – نماد گذرگاه به سمت قلعه – نماد محل اخذ عوارض و باج گیری بوده و پیدا نمودن دفینه احتمالی آن نیاز به دستگاه و تجهیزات فلزیابی و … دارد.
 
۲-مجسمه سنگی تراش خورده شیر: بیشتر نماد قلعه نظامی یا تپه ای بزرگ یا کوهی با غار در بسته که نماد مقبره ای ارزشمند بوده و در روبرو یا اطراف آن بوده و باید محل ورود، در نزدیکی آن باشد و معمولا پربار بوده و دارای تله های فیزیکی خطرناکی نیز می باشد.
 
۳- تصویر تراش خورده شیر روی سنگ به صورت صورتک شیر: نشان تپه یا کوهی با غار در بسته (مفبره مهم)  یا تماشا کردن به شکار خود که در این صورت دفینه یا گنجینه آن، با استفاده از علائم شکار یا حیوان مورد شکار بدست می آید و ضمنا دارای تله فیزیکی خطرناکی می باشد.

************************************

ظریه نخست:

علامت شیر جزیی از نمادگرایی قرون وسطی بوده و شیر به عنوان نمادی از حضرت عیسی(ع) دیده می شود. حضرت عیسی(ع) در اغلب هنرهای اصیل نقاشی و مجسمه سازی ، شیر را با اندیشه انسانی به تصویر کشیده است. حضرت عیسی (ع) به دلیل در مقام پسر خدا بودن ؛ ایده ای را برای توصیف مفاهیم شجاعت ، قدرت و پادشاهی به تصویر کشیده است. مجسمه شیر در ورودی و یا خروجی اماکن کاخ مانند دوران باستان به چشم می خورد. اگر چنین علامتی را دیدید ( راه شیر) ، می توان گفت که شما در ورودی کاخ هستید. عموما (در ورودی) دو عدد از شیر ها روبروی یکدیگر هستند. بعد از پیدا کردن اولین مجسمه شیر ، برای کسب نتیحه به دنبال شیر دوم باشید
نظریه دوم:
مجسمه شیر سنگی بدون شک برای مقبره سلطنتی به کار رفته است. مجسمه هایی دو تایی در روبروی تپه بوده و مجسمه های تک عددی نشانگر وجود مقبره در زیر یا روی تخته سنگهای بزرگ است.دفینه از 30 متر دورتر نیست و جنس آن بسیار با ارزش است
نظریه سوم:
ردیابی و شناخت مجسمه شیر سنگی موجود و یا مدفون در ورودی یا خروجی خرابه کاخهای باستانی و بعضی از اماکن شبیه به آنها از مهمترین کار هاست. کشف یکی از مجسمه ها به معنای یافتن راه ورودی قصر است.در ( جاده شیر) مجسمه سنگی شیر تنها نبوده بلکه یکی دیگر در همان مکان در چپ یا راست وجود دارد
فارغ از این مطالب ، علامت شیر در غار ، آرامگاه و بر روی سنگها به عنوان علامت گذاری استفاده شده است. آنها نماد دفینه هستند. دفینه دارای علامت شیر مبین وجود گنیجه اقراد والا مقام است. اگر علامت شیر در روبروی غار باشد باید در جستجوی اتاق پلمپ شده باشید. اگر غار بازی وجود نداشته باشد حتما دهانه آن با سنگ به صورت طبیعی پلمپ شده است. در کشورمان علامت شیر را می توانید در کنار ساحل بیابید. این علامات ، نشانگر رهبریت دزدان دریایی می باشد. بارها راه ورودی این دفاین در زیر آب دیده شده است. کار با این علامت بسیار سخت بوده ولی دارای گنج ارزشمندی است

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: سه شنبه 5 ارديبهشت 1402برچسب:,
ارسال توسط گنج بزرگ

روشهای یافتن گنج و دفینه با نقشه و نسخه های قدیمی گنج

«20 کیلومتر مانده به شهر، راه باریک آسفالتی جدا می‌شود که روستایی‌ها از آن استفاده می‌کنند؛ با سرعت 40 تا 50 بروید تا برسید به یک راه خاکی که رد ماشین دارد. از همان‌جا دقیقاً 3 کیلومتر بروید می‌رسید به یک دشت بزرگ. شمال‌غرب دشت چند تا درخت می‌بینید، بروید جلو  از کنار درخت‌ها رو به سمت غروب 500 متر بروید. وقتی رسیدید،  تخته سنگی هست که روی آن  با رنگ زرد نوشته شده S. همان‌جا را بکنید، گنج آنجاست.»این ادعای کسی است که نقشه را ترجمه کرده تا به قول خودش ما را به گنجی 400 – 300 ساله برساند. قرار  است با تیمی از قاچاقچیان عتیقه بروم دنبال گنج! سفری جالب و جذاب و البته خطرناک.

با هزار ترفند و  دوز و کلک با یکی از گنج‌یاب‌های غیرقانونی قرار گذاشتم با گروه‌شان سفری چند روزه برای یافتن گنج به یکی از مناطق مرکزی کشور بروم. بماند که همراهی با آنها با ریش گرو گذاشتن  های فراوان میسر شد. روی این پروژه مدت ها کار کردم تا بالاخره اعتمادش را تا حدی جلب کنم. کسی خبر ندارد که همراه آنها یک خبرنگار است حتی آن آشنای اینترنتی من. آنها فکر می‌کنند من هم یک قاچاقچی گنج هستم اما از نوع ناشی‌اش.
نقشه را 50 میلیون خریده‌اند، نقشه‌ای که روی یک پوست قدیمی با علائم ونشانه‌هایی عجیب و غریب نقاشی شده‌است. درست مثل فیلم‌ها و کارتون‌های قدیمی که در کودکی با دیدن آنها میخ می‌شدیم جلوی تلویزیون و فکر می‌کردیم هرجای زمین علامت ضربدر بکشیم زیرش گنجی پنهان شده است.
به دنبال گنج با گروه قاچاقچیان عتیقه
قرار بود چند هفته پیش برویم ولی باران و برف سفرمان را عقب انداخت. حالا که هوا خوب است قرار را گذاشتیم برای ساعت 9 صبح. 4 نفر شدیم. راه را گرفتیم و از تهران زدیم بیرون. راستش چنین سفری را تجربه نکرده‌بودم. هر چقدر که به روستای موردنظرمان نزدیک می‌شدیم دلشوره‌هایم بیشتر می‌شد. پیش خودم می‌گفتم نکند لو بروم یا پلیس ما را بگیرد؛ آش نخورده و دهان سوخته.
وقتی رسیدیم ساعت حدود یک ظهر بود. راه را همان‌جوری که مترجم نقشه آدرس داده بود رفتیم و طبق علائم، تخته سنگ را پیدا کردیم. دوستم همراه شریک‌هایش پایین رفتند و منطقه را وارسی کردند. بعد از 15 دقیقه‌ای برگشتند و دور زدیم سمت تهران. فکر می‌کردم آمده‌ایم گنج را بیرون بکشیم و تمام. اما نمی‌دانستم که قاچاقچی‌های عتیقه برای عملی کردن نقشه‌شان ریسک نمی‌کنند و چند بار منطقه را زیر نظر می‌گیرند تا از موقعیت و رفت و آمد روستایی‌ها اطلاعات کسب کنند.
در این سفر فهمیدم دو جور نقشه داریم؛ وزیری و شاهی. نقشه‌های وزیری از نقشه‌های شاهی معتبرتر هستند. در زمان قدیم نقشه‌ها را روی چرم و سنگ و چوب می‌نوشتند. نمونه‌هایی هم هست که شکل کتابچه‌اند. در هر صفحه بخشی از نقشه و علامت‌هایی نقاشی شده که با رمزگشایی می‌توان فهمید چه مالی پیدا می‌شود و ارزشمند است یا نه. به همین خاطر قیمت نقشه‌ها باهم فرق می‌کند. نقشه داریم 20 میلیون و نقشه‌ای هم داریم که چندصد میلیون ارزش دارد.
بیشتر نقشه‌ها به زبان میخی و عبری یا نشانه نوشته شده‌اند.کسی از آنها سر درنمی‌آورد جز خط‌‌‌شناس‌ها که برای ترجمه کردن یا پول زیادی می‌گیرند یا با قاچاقچی‌ها شریک می‌شوند. اگر بفهمند که مال خوبی پیدا می‌شود حتماً شریک می‌شوند مثل مترجم همین نقشه.
آغاز یک سفر خطرناک
دوباره فردای آن روز راه می‌افتیم ولی این‌بار شب و با دو ماشین. ساعت یک شب می‌رسیم و ماشین‌ها را چند کیلومتری پیش از موقعیت گنج پارک می‌کنیم. 6 نفر هستیم. هر یک از ما از صندوق وسیله‌ای برمی‌دارد. یکی کلنگ، آن یکی دستگاه گنج‌یاب و من هم بسته آب معدنی. پیش از رفتن، سرگروه هشدار می‌دهد کسی حتی سیگار هم روشن نکند. هوا سرد است و البته 45 دقیقه پیاده‌روی ما را بخوبی گرم می‌کند. نور ماه کمی بیابان را روشن کرده و پاییدن جلوی پایمان آنقدرها هم  سخت نیست.
دل توی دلم نیست و اینکه قرار است چه چیزی پیدا کنیم و چطور مشاهداتم را بعد از اینجا روی کاغذ بیاورم؟ هنوز دست به‌کار نشده درباره نحوه نوشتن خبر این سفر فکر می‌کنم. البته کمی هم ترس چاشنی این حس‌ام شده، دوستم گفته بود برای دست‌ یافتن به گنج، خطرات زیادی وجود دارد. مثلاً حمله مارهایی که از گنج نگهبانی می‌کنند یا حمله جن‌هایی که با سنگ انداختن سعی می‌کنند مانع کار شوند یا شمشیر برگردان‌ها و حوضچه‌های اسیدی و باقی تله‌هایی که صاحب گنج کار گذاشته و رمزش را خودش می‌دانسته و بس.
خب کم کم آماده می‌شویم برای کار. سرگروه به 2 نفر از همراهانش اشاره می‌کند زمینی را که دورش با گچ خط کشیده، بکنند. کلنگ‌ها با کمترین صدا روی زمین فرود می‌آیند. رفیق‌ام هم چند دقیقه بعد با بیل خاک را به کناری می‌ریزد. صحبت کردن ممنوع است مگر اینکه خیلی خیلی ضروری باشد. ساعت 3 شب است و حدود یک متر و نیم از زمین کنده شده  و هر 15 دقیقه جای‌مان را عوض می‌کنیم. کلنگ و بیل زدن نصیب من هم شد و چه کار سختی که دمار آدم را درمی‌آورد. تنها سودش برای من این است که از سرمای خشک استخوان‌سوز و سوزی که پوست را می‌درد نجاتم می‌دهد.
روبـــه‌رو شــدن با طلسم
و جادو جمبل
ساعت 3 و 15 دقیقه یکی از بچه‌ها که «حسن» صدایش می‌کنند به سرگروه می‌گوید کلنگ‌اش به سنگ می‌خورد ولی سنگی نمی‌بیند. با اشاره سرگروه که «اسی» نام دارد همه از گودال بیرون می‌آیند و مرد 50 ساله‌ای که کلاه بافت مشکی به‌سر دارد و تا حالا از جمع فاصله گرفته بود کارش را شروع می‌کند.
این مرد با کسی دمخور نمی‌شود جز  اسی. آن هم هر از گاهی چند کلمه‌. هر 10 دقیقه یکبار سیگاری روشن می‌کند و دستش را جلوی آتش می‌گیرد تا کسی قرمزی سیگارش را نبیند.
 از قرار معلوم رمال و جادو باطل‌کن است. اگر چیزی پیدا شود یک پا شریک است مثل بقیه به‌طور مساوی. دست به‌کار می‌شود و کتابش را باز می‌کند و وردهایی می‌خواند نامفهوم و بی‌سر و ته، آن هم با صدای بم و دورگه‌اش که آدم را در آن بیابان به ترس می‌اندازد. ورد می‌خواند و میخ‌هایی را در فاصله 5 متری و چهار گوشه گودال به زمین می‌کوبد و روی آنها آب‌جوش می‌ریزد. از دوستم علت این کار را می‌پرسم و او می‌گوید: «حاجی دارد اینجا را چهار میخ می‌کند -جویندگان عتیقه اعتقاد دارند که برخی دفینه‌ها طلسم شده‌اند و موقع رسیدن به آنها مدام زیرزمین جایشان عوض می‌شود- تا مال که از آن ابتدا برایش ورد خوانده شده از جایش تکان نخورد و بتوانیم کار را ادامه بدهیم.» این کارش حدود 20 دقیقه‌ای بیشتر طول نمی‌کشد و کتاب وردش را می‌بندد و با دست به اسی اشاره می‌کند که بچه‌ها مشغول کار شوند.
قبل از بیل و کلنگ زدن دوستم دستگاه گنج‌یاب را از کاورش بیرون می‌آورد و می‌برد داخل گودال. دستگاه را به اطراف می‌چرخاند و صدای بوق آن کم و زیاد می‌شود تا اینکه در نقطه کناره دیواره صدایش تندتر می‌شود.
دوستم آرام به اسی می‌گوید: «اینجاست. طلسم قبل از باطل شدن جایش را عوض کرده. باید شعاع کندمان را بیشتر کنیم تا راحت بتوانیم مال را بیرون بکشیم.» بعد با جستی بیرون می‌‌پرد و بیل و کلنگ زدن دیگران دوباره شروع می‌شود. کار کم‌ کم خسته‌کننده می‌شود. ساعت 5 صبح است و کارمان خیلی طول کشیده. نیم ساعت بعد بچه‌ها با سرعت از داخل گودال بیرون می‌زنند. بریده بریده حرف می‌زنند. معلوم نیست چه می‌گویند. چیزی که می‌شود فهمید این است «مار، مار.» اسی با چراغ قوه به داخل گودال نوری می‌اندازد و با عصبانیت می‌گوید: «لعنت به این شانس چه جای پردردسری است اینجا. جابه‌جا شدن مال و حالا مار. حتما جن هم هست که سراغ‌مان بیاید. گرفتاری شدیم بخدا. حسن، با بیل سر مار  رو جدا کن بیار بیرون و سرشو بکن زیرخاک.»
خاطره رئیس از برخورد با
جن و مار
بعد از کشته شدن مار که یک متر و نیمی طولش بود نم‌نم خودم را به اسی نزدیک می‌کنم و سعی می‌کنم با او طرح رفاقت بریزم. آدامس تعارف می‌کنم. می‌گیرد. 40 سال  دارد با قدی حدود ١٨٥ و هیکلی ورزشکاری. صورتش آبله‌روست و سگرمه‌هایش توی هم گره خورده. از او درباره خاطراتی که از این کار دارد می‌پرسم. آنهایی که او را ترسانده یا آنهایی که برایش مشکل درست کرده‌اند. می‌خواهد از جواب دادن طفره برود ولی وقتی پاپیچش می‌شوم چاره‌ای جز جواب دادن ندارد و با حالت دست به سینه‌ که انگار مدل ایستادنش است، این‌طور تعریف می‌کند:
«چند سال پیش رفته بودیم یکی‌از روستاهای شمال غربی کشور. این روستا خالی از سکنه بود و کسی هم حتی گذرش به آنجا نمی‌افتاد. 3 نفر بودیم و چون مطمئن بودیم کسی در آن منطقه نیست سر ظهر کارمان را با خیال راحت شروع کردیم. از شانس بد کارمان طول کشید و به شب خورد. به‌خاطر اینکه غذایی همراه نداشتیم و با شهر 2 ساعتی فاصله داشتیم چاره‌ای جز ادامه کار نداشتیم تا مبادا کار به روز بعد بکشد. ساعت یک، دو شب به بالشتک سنگی که یکی از نشانه‌های دست پیدا کردن به گنج است، رسیدیم. در حال ور رفتن با این سنگ بودیم که سنگ کوچکی به کمرم خورد. اول فکر کردم بچه‌ها شوخی می‌کنند. وقتی برگشتم، دیدم کسی نیست. آنجا دیوار یا درختی هم نبود که کسی پشت آن قایم شود. برایم عجیب بود. بی‌خیال شدم و باز مشغول کار شدم. دوباره سنگ بزرگتری این بار به پشت پایم خورد. دوستانم دقیقا جلوی خودم بودند و همراه با من زمین را می‌کندند. وقتی از ترس دست از کار کشیدم سنگ‌های دیگری بسوی من و 2 نفر دیگر پرتاب شد. هر سه‌مان از ترس مانده‌ بودیم چه‌کنیم؟ برویم، بایستیم یا به کار ادامه بدهیم؟ در آن تاریکی چیزی مشخص نبود. چراغ‌قوه را برداشتم و نورش را به اطراف انداختم ولی نه چیزی بود نه کسی.  سنگ‌ها همینجور پرتاب می‌شدند. چاره‌ای نداشتیم؛ وسایل‌مان را گذاشتیم و فرار کردیم. آخرش هم نفهمیدیم ماجرا از چه قرار است.
یک بارهم 3 سال پیش توی یکی از مناطق دورافتاده زمین سفتی را با کلی بدبختی‌کندیم و به گنج رسیدیم. وقتی ‌خواستیم کوزه سفالی بزرگ را که احتمال می‌دادیم داخلش پر از سکه طلا باشد بیرون بیاوریم مار خاکی رنگی دوستم را نیش زد و در کمتراز 5 دقیقه چند مار دیگر هم از سوراخ‌های گودال بیرون آمدند و اجازه ‌ندادند به کوزه نزدیک شویم!»
 هنوز گرم صحبت هستیم که سعید به بهانه‌ای صدایم می‌کند و می‌گوید اسی قابل اطمینان نیست، آدم خطرناکی است و آن روی خودش را زمانی که مالی از زیر خاک بیرون بیاید نشان می‌دهد و باید  سعی کنم با او گرم نگیرم. حرف دوستم ته دلم را خالی می‌کند.پیش خودم می‌گویم که من برای چی اینجا آمدم و اینها درباره من چه فکری می‌کنند؟ اسم و فامیلم را می‌دانند، یکی از آنها وقتی بعد از کلنگ زدن استراحت می‌کند مدام می‌گوید که اسمم برایش خیلی آشناست، انگار جایی شنیده یا خوانده! اگر بفهمند که من خبرنگارم چه اتفاقی می‌افتد؟ در حالی که جویندگان گنج سخت مشغول کارند من در حال فرضیه‌سازی هستم که اگر بفهمند چه می‌شود؟ فرضیه اول، ناراحت می‌شوند و من هم قول می‌دهم به کسی نگویم. فرضیه بچگانه‌ای است. فرضیه دوم، یک دل سیر کتکم می‌زنند و همانجا رهایم می‌کنند تا پیاده برگردم. فرضیه سوم، از ترس اینکه مسأله را برای کسی بازگو کنم بی‌خیال کار می‌شوند و می‌روند و فرضیه آخر اینکه مرا سر به نیست می‌کنند. خنده‌ام می‌گیرد که چه افکار و توهماتی را توی سرم می‌پرورانم.
تغییر برنامه با روشن شدن هوا
رشته توهماتم را زوزه گرگ‌ها پاره می‌کند. شب بیابان چه عجیب و ترسناک است. تا همین الان به این موضوع فکر نکرده‌بودم. به جز صدای زوزه گرگ‌ها صدای ضربات بیل و کلنگ به دل زمین و نفس نفس‌زدن جویندگان عتیقه داخل گودال که حالا ارتفاعش به دو و نیم متر می‌رسد، شنیده می‌شود. آنطرف‌تر هم طلسم باطل‌کن سیگارش را بیخ گوشش گذاشته و ورد می‌خواند. برای چند لحظه به نظرم می‌آید همه چیز اینجا عجیب هستند و نمی‌دانم با من چه نسبتی دارند؛ بیابان، اسی، حسن، طلسم باطل‌کن، سعید و آن دونفر دیگر که اسمشان را نمی‌دانم.
هوا گرگ و میش است و اسی به همه استراحت می‌دهد. یکساعتی همه در آن سرمای آزاردهنده روی زمین از خستگی دراز می‌کشیم. سیگار پشت سیگار روشن می‌کنند و تنها چایی است که ما را گرم می‌کند.
وقتی آفتاب می‌زند سرگروه افراد را به دو دسته تقسیم می‌کند و قرار می‌شود هر تیم برای ٣ ساعت کار کند و تیم دیگر بروند توی ماشین‌ها استراحت کنند.  از شانس، من و سعید و طلسم باطل‌کن برای استراحت به سوی ماشین‌ها می‌رویم. طلسم باطل‌کن به سوی ماشینش می‌رود که با آن آمده‌بود و ما هم به ماشین خودمان. از خستگی و شب بیداری چشمانم نایی برای باز ماندن ندارند. صندلی را می‌خوابانم، اختیار چشم‌ها با من نیست ولی سعید نه. دوربینش را از داخل داشبورد بیرون می‌آورد و ششدانگ منطقه را دید می‌زند. وقتی چشمانم کم کم گرم خواب می‌شود می‌شنوم که سعید به من می‌گوید: «تو این اسی موزمار را نمی‌شناسی که چه آدم هفت خطیه. شاید ما را دک کرده که مال را بعد از اینکه پیدا کرد با دونفر دیگه که از رفیقاشن بالا بکشه. باید حواسم بهشون باشد.»
اسرار جویندگان عتیقه
 بعد از یک ساعت خواب و بیداری صحبت‌هایم را با سعید سر می‌گیرم؛ اینکه چند وقت است در این کار فعالیت می‌کند؟ این شغل چه خطراتی دارد و از کجا می‌دانند کجاها گنج دارد؟ او در حالی که از خستگی روی صندلی راننده ولو شده و نگاهش از دور به اسی است چیزهایی می‌گوید که خیلی وقت است می‌خواستم از دهانش بشنوم: «آدم در2 صورت می‌آید توی این کار، یا باید بیکار باشد یا حریص! من خودم ٥  بار برای عتیقه درآوردن با این و آن آمدم ولی فقط یکبار نتیجه خوبی داشت.
 البته بایدبگویم این کار خیلی خطرناک است. باید حواست به تله‌های شیطانی و تله‌های فیزیکی باشد. آدم‌هایی را می‌شناسم که گرفتار تله شدند و از دنیا رفتند. خود من یکبار کم بود با شمشیر برگردان بمیرم که خدا بهم رحم کرد. از اینها که بگذریم باید حواست به دور و بری‌ها باشد یا مال را بالا می‌کشند یا از روی طمع حاضر می‌شوند دخلت را بیاورند.  از اینها هم بگذریم آدم فروش زیاد است، آدمی که تو را لو بدهد. اگه گیر کنیم از ١٠ سال تا حبس ابد زندانی می‌شویم. تازه ، گشت های پلیس میراث فرهنگی هم هست که بارها دوستان مرا دستگیر کردند. من خودم دوست ندارم این عتیقه‌ها را به واسطه بفروشم و آنها هم ببرند خارج از کشور دوبله سوبله بفروشند. اگر توی ایران دولت به کسانی که عتیقه‌ها و زیرخاکی‌ها را پیدا می‌کنند پول خوبی می‌داد هیچوقت حاضر نمی‌شدیم حتی یک‌ذره از این خاک برود آن‌ور مرز، ولی چه فایده پول و امتیازی نمی‌دهند. جایی می‌خواندم کشورهای دیگه برای هر عتیقه‌ای که مردم کشف می‌کنند در ازای تحویل آن به میراث فرهنگی یک سوم از ارزش آنها را پول هدیه می‌گیرند. یادم می‌آید چند سال پیش یکی از بچه‌ها یک جام طلا و یکسری عتیقه دیگر  از زیر خاک درآورده بود و نمی‌توانست آنها را بفروشد. رفت جام طلایی را که به‌خاطر قدمتش حداقل یک میلیارد می‌ارزید ذوب کرد و به قیمت طلای خام فروخت وحدود ١٥٠میلیون دستش را گرفت.  این سرزمین همه جایش پر از عتیقه است.می‌گویند زمان‌های قدیم مردم از ترس مأموران دولتی یا راهزنان پول و هر چیزی راکه قیمتی بوده توی دل زمین چال می‌کردند تا در امان بماند بخصوص توی جاده‌هایی که راهزن زیاد بوده.»
گنج بود یا نبود؟
سعید با دوربین منطقه را نگاه می‌کند و یکدفعه در ماشین را باز می‌کند و بیرون می‌دود، به من هم هشدار می‌دهد از ماشین پیاده نشوم تا زمانی که به من نگفته. معلوم نیست چه خبر شده. با چند دقیقه تأخیر، طلسم باطل‌کن هم به‌سوی محل می‌دود آن هم سراسیمه. نیم ساعتی می‌گذرد و از سعید خبری نیست.
 لحظه‌های پر از آشوب و دلشوره‌ای دارم دست‌هایم می‌لرزد. دوربین سعید را که روی صندلی افتاده بر‌می‌دارم و به دور و برم نگاه می‌کنم؛ چیزی پیدا نیست. تمام آنچه را که پیش از این از ماجراهای گنج‌یابان شنیده و خوانده‌ام به ذهنم می‌ریزد، از قال گذاشتن و فرار کردن تا قتل یکدیگر و پایان دوستی پس از پیدا شدن اولین سکه و… اما نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است آیا گنجی در کار بوده یا نه؟ آیا به هویت من پی برده‌اند یا نه؟ آیا دقایقی دیگر به سراغم خواهند آمد؟ در را باز می‌کنم، تمام قدرتم را در پاهایم جمع می‌کنم و می‌دوم

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: سه شنبه 5 ارديبهشت 1402برچسب:,
ارسال توسط گنج بزرگ

روش های موفقیت در گنج یابی و دفینه یابی

اکثرا آدمهایی که دنبال گنج و حفاری میرن آدمهای موفقی نیستن چون فاکتورهای مهم این کار را ندارن. ولی اگه کسی فاکتورهای کار را داشته باشه احتمال موفقیتش خیلی بالاست.
حالا ببینیم چه زمینه هایی برای موفقیت باید فراهم باشه :
– اول اینکه آدمهای ورشکسته و گرفتار نمی تونند تو این کار موفق باشن ، شما وقتی میخواهی بری دنبال یک ثروت باد آورده چند میلیاردی باید توان هزینه های کار را داشته باشی.
– دوم اینکه این کار عجله بر نمیداره و باید صبور بود ممکنه آدم انقدر خوش شانس باشه که همون بار اول به نتیجه برسه و ممکنه این کار سالها طول بکشه.
یک مثل همین جا در مورد فاکتور دوم براتون بگم که منظورم رو بفهمید: مردی بوده که سالها با زن و بچه اش تو بیابون زندگی میکرده هر روز صبح پا میشده و بیل و کلنگش رو بر میداشت و می رفت حفاری. بعد از سی سال زنش خسته میشه و بهش میگه : یا مری دنبال کار یا اگه رفتی حفاری تا چیزی در نیوردی بر نمیگردی خونه. مرد پا میشه و میره بیابون ، از ناراحتی نمیدونسته چی کار کنه . ظهر که میشه زیر یک دیوار خراب میشینه و تکه نانی رو در میاره و شروع مکنه خوردن و گریه کردن که دیگه جائی توی خونه نداره. بعد از خوردن نان یک چرتی میزنه و تو این فکر بوده که همون جا باید بخوابه.

مرد می خواست بلند بشه پشتش گیر میکنه به یک تکه استخوانی که در دیوار بود مرد زخمی میشه و مرده با عصبانیت یک لگد به استخوان میزنه و استخوان با یک خمره سکه از دیوار پرت میشه بیرون.
یعنی میخوام این رو بگم که باید قسمت کسی که دنبالش هست باشه و فکر نکنه یک روزه نتیجه میگیره.
– وسایل کارت باید همیشه آماده باشه.
– با کسانی باید این کار رو انجام بدی که چشم و دل سیر باشن که اگه یک روز نتیجه گرفتی سر از قبر در نیاری.
– میگن یک نفر برای حفاری کمه و دو نفر زیاد . خودت معنی کن که چقدر باید در انتخاب افراد دقت کنی
– یکی از مهمترین مسائل تو حفاری دونستن جاهای پر بار هست یا داشتن سند (نسخه) که کار کردن به واقعیت نزدیکتر باشه.
– داشتن یک دستگاه گنج یاب خوب که بتونه کارتو درست انجام بده.
در این مورد هم یک توضیحی بدم . خیلی از دستگا هایی که در ایران هست که به درد لای جرز دیوار هم نمیخوره یا مین یاب هستن که فقط آهن رو برات میگیرن یا آپگرید شده هستن و اصلا کارائی ندارند یا ساخت کشور چین و ایران که اصلا بدرد نمیخورن.
خیلی ها هستن که میگن ما اینقدر میگیریم براتون دستگاه میزنیم ، همه دنبال پر کردن جیبشون هستن و کاری برای شما انجام نمی دن . اگه کسی دستگاهش کارائی داشته باشه یک بار برای خودش کار میکنه و این کار رو میبوسه و میزاره کنار. پس مطمئن باشید اینها یک مشت کلاه بردار و شیادن مگر اینکه قبلش دستگاه رو تست کنید و از کارائی اون مطمئن شوید.
در ضمن افرادی موفق هستن که بتونند یک دستگاه خوب برای خودشون تهیه کنند (بخرن) و تا انتهای کار دستگاه بالای سر کارشون باشه. چون گاهی اوقات افراد با نیم متر پس یا پیش از رسیدن به هدف باز میمونن.
اگه کسی خواست ، نسبت به سرمایه گذاریش بهش پیشنهاد میده دنبال چی بگرده.
– داشتن یک شغل خوب ، چون این کار اگه بخواد کار اصلی شما باشه وای بحالتون. شما باید مشغول به کار باشی و به حفاری به عنوان یک تفریح یا کار دوم نگاه کنید. فقط این جور هست که اگه موفق نشدید یا زمان موفقیت طولانی شد مایوس نمیشید و ادامه میدید و چون مشکلات وارد زندگیتون نمیشه درصد موفقیتتون بالا میره.
– مهمترین مورد که موفقیت انسان را بالا میبره داشتن یک استاد اهل فن و خبره است. اگر بدون یک استاد به بیایان بروید احتمال موفقیت خیلی پایین است. باید از تجربه حفاران قدیمی استفاده کرد چون هر چه باشد آنها بیشتر از ما در بیابان بوده اند.
استاد باید بینشی فراتر از دیگران داشته باشد. یعنی:
1- باید آثار شناس باشد و هر آثاری را که در بیابان یا کوهستان یا هر جایی می بیند معنای آن را بداند.
2- استاد باید از روی تجربه بوی دفینه را حس کند.
3- خاک ها را لایه به لایه بشناسد.
4- به غارها تسلط کامل داشته باشد.
5- خطرات کار را بداند.
6- تله ها را بشناسد و طرز از کار انداختن آنها را بلد باشد.
7- از طلسمات آگاهی کامل داشته باشد و چه طلسمات قبل از اسلام چه طلسمات بعد از اسلام را بتواند باطل کند.
اینها شرایط یک استاد هست که برای یاد گیری هر کدام وقت فرآوان صرف شده است و هیچ وقت چنین استادی را نباید رها کرد و می توان از این استاد استفاده برد و درسها آموخت و به نتیجه رسید.
10- داشتن یک بلد خوب و مورد اعتماد در منطقه ای که می خواهید حفاری کنید.
اینها فاکتورهای مهم موفقیت در حفاری هست که اگه نداشتید دنبالش نرید که فقط چند تا کفش آهنی پاره میکنی و از زندگی اصلی خودت می افتی و هیچ نتیجه ای هم نمیگیری.

لوازم حفاری
زمانی که از شهر پا به بیرون میگذاریم در اصطلاح حفاری به آن میگویند ، به بیابان رفتن. حالا چه در کوه باشیم چه در جنگل چه در کویر
تیله کن (حفار) چه مجاز چه غیر مجاز زمانی که به بیابان میرود باید با تجهیزات کامل باشد ، در غیر این صورت گرفتن نتیجه سخت خواهد بود.
بعضی وقتها انسان به بیابان میرود و فکر میکند همه چیز رو برای یک حفاری موفق برداشته است که در حین کار متوجه کمبودها میشود و با اجبار باید حفاری را تعطیل کند و برگردد ما برای اینکه به این مشکلات بر نخورید و به خواسته یکی از دوستان مبحثی رو در مورد لوازم حفاری نوشتیم که مطالعه بفرمائید.
اولین لوازم حفاری که هر کسی از آن آگاهی دارد بیل و کلنگ و قلم هست. ولی همیشه سعی کنید یک بیلچه و یک دسته کوتاه برای بیل بلند و چند تا دسته برای کلنگ همراه داشته باشید. مورد بعدی چادر هست که باید تا جائی که میشود سبک و جا دار باشد و همیشه سهی کنید یک مشما(نایلون)  برای روی چادر و یک مشما برای زیر آن همراه داشته باشید که اگر با باران مواجه شدید مشکلی نداشته باشید.
میخ در اندازه های مختلف حتما به همراه داشته باشید. نه جای شما را تنگ میکند نه وزنی دارد و بسیار هم بدرد میخورد و اکثر حفاران به آن توجهی نمی کنند.
ذغال و یک منقل بیابانی تا شو به همراه داشته باشید. چون با شکم گشنه و غذای سرد چند روز بیشتر نمیتوان حفاری کرد. کنسرو برای حفاری بد نیست ولی غذای کاملی برای کسی که میخواهد ساعتها کلنگ یا بیل بزند محسوب نمیشود. خصوصا در هوای سرد.
الکل جامد از بهترین چیزها برای روشن کردن آتش هست که هم بی خطر میباشد و هم خوب میسوزد و هم دود نمیکند و زود هم تمام نمیشود. همیشه سعی کنید از بردن نفت و بنزین پرهیز کنید چون نه تنها خطرناک هست بلکه اگر روی لباس یا پتوی شما بریزد بوی آن اجازه کار کردن و استراحت رو به شما نمیدهد (خصوصا نفت که برای بسیاری از حفاران پیش آمده است) پس الکل جامد فراموش نشود.
اگر در جائی میخواهید مشغول به حفاری شوید که نم و رطوبت آن بالا میباشد الکل جامد هم کارائی ندارد و باید از چسب موکت استفاده کرد و یک تکه ذغال خشک را آغشته به چسب موکت کرد و آن را آتش زد. چون هر چقدر هم هوا نمور باشد این ذغال خاموش نمیشود.
در مورد روشن کردن آتش توجه داشته باشید که مهم نیست در جنگل هستید یا کویر همیشه بعد از اتمام کار آتش را خاموش کنید.
قطب نما حتما همیشه به همراه داشته باشید و کار کردن با آن را کاملا آموزش ببینید نه به صورت طوطیواری.
اگه بتونید یک جی پی اس به همراه ببرید عالی هست ولی حتی اکه این دستگاه رو هم بردید قطب نما فراموش نشود چون بر عکس افراد که فکر میکنند جی پی اس کار قطب نما را انجام میدهد ، بعضی وقتها کارائی ندارد مانند داخل یک چاه یا غار یا….
دوربین فیلم برداری در حفاری بسیار بدرد میخورد و بارها این به من ثابت شده است. گاهی اوقات انسان مجبور میشود کاری را نیمه رها کند یا نتیجه مطلوب را نمیگیرد ، وقتی یک دوربین فیلم برداری همراه دارید از کار فیلم میگیرید و بارها اون را در محل امن خانه و بی دغدغه میبینید. شاید مطلبی نظر شما را جلب کند که در حین کار اصلا به آن توجهی نداشته اید یا به کسی نشان دهید که بتواند به شما کمک کند. تجربه ثابت کرده در در زمانی که انسان با استرس مشغول کاری هست اشتباهاتش بیش از سه برابر میشود. پس حتما از کارتان فیلم تهیه کنید.
دوربین شکاری جزو وسائل اساسی برای حفاری میباشد چه در موقعی که انسان میخواهد هدف را معین کند چه در مواقع حفاری. گاهی هدف در جایی قرار گرفته است که نمیتوان آن را از دور به دقت مشاهده کرد و تصمیم گرفت که آیا هدف همان هست یا نه و انسان در شک و تردید باقی میماند و اینجا هست که دوربین شکاری بدرد شما میخورد و در مواقع حفاری نیز همیشه تیم به یک دیدبان احتیاج دارد که با همان دوربین مواظب اطراف باشد، چه حیوانات اطراف چه انسان.
لوازم گرمایی مانند پتو و کیسه خواب حتما به همراه داشته باشید چه در کویر چه در جنگل چون هیچ وقت نمیتوان تشخیص داد که شب هوا سرد است یا گرم.
همیشه برای یک سفر دو روزه به اندازه شش روز غذا با خود حمل کنید چون نمیتوان گفت که یک کار حفاری چند روز طول میکشد. چون هیچ کس هیچ جنسی را با دست خودش جایی نگذاشته است که بتواند دقیقا بگوید چند روز حفاری داریم. سعی کنید حداقل در هر سه وعده غذایی یک وعده غذای گرم بخورید.
تعداد افراد اکیپ حفاری باید کامل باشد در مورد استفاده از دوستان خست به خرج ندهید ولی آنها را با اطلاعات کامل انتخاب کنید. عموما یک اکیپ خوب حفاری باید بیشتر از چهار نفر باشد و باز هم تاکید میکنم کسانی که شناخت کامل از آنها دارید. کلیه افراد اکیپ در تمام مراحل کار باید از بزرگ اکیپ تبعیت کنند و هیچ کس نباید روی حرف بزرگ اکیپ حرفی بزند حتی اگر ایشان اشتباه میگفت (اگر میخواهید موفق شوید) توجه کنید.همیشه یک نفر را مسئول درست کردن غذا و دادن سرویس به افراد بگذارید ، چون راندمان کار را بسیار بالا میبرد.
در مورد کفشی که برای هر منطقه استفاده میکنید توجه داشته باشید.
همیشه یک جفت دمپایی به همراه ببرید و کبریت چند برابر نیاز همراه داشته باشید و دستمال کاغذی به صورت رول.
برای سهولت در کار و وقت سعی کنید تمام ظرفهای خود را یکبار مصرف استفاده کنید و فقط یک ماهیتابه همراه خود داشته باشید.
از همه چیز مهمتر آب هست که بیش از میزان احتیاج همراه ببرید که همه چیز رو میشه برای یک روز تحمل کرد ولی بی آبی رو نمیشه.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: سه شنبه 5 ارديبهشت 1402برچسب:,
ارسال توسط گنج بزرگ

نشانه های گنج و روش های رایج یافتن دفینه

یافتن گنج و رسیدن به ثروت بدون شک ارزوی خیلی از انسان هاست. و هستن کسانی که صرف نظر از جنبه مادی و پولی گنج به دنبال حقایق تاریخی و یا برای تفریح و سرگرمی کاوش میکنند. بسیاری برای ارزش معنوی و تاریخی هنر پیشینیان و برخی دیگر به دنبال ارزش پولی گنج هستند. هرچه باشد گنج برای همه خوش ایند است و مهمتر از ان یافتن گنج احساس بسیار خوب و همراه با هیجانی دارد که برای بعضیا به معنای خوشبختی و برای برخی کشف حقایق تاریخی و احساس غرور ملی !

احساس خوشبختی از این نظر که با یافتن گنج و فروش آن راه صد ساله را در یک شب طی کرده و به رفاه و ارامش ابدی رسید.

غرور ملی نیز از این نظر که به حقایق و عظمت تاریخ و پیشینیان سرزمین خود پی برد و عظمت ان الگویی برای زمان حال باشد.

یافتن گنج

در این مقاله ابتدا به مکان های موجود گنج و سپس به انواع روش های پیدا کردن  گنج و اشیای با ارزش توسط افراد مختلف خواهیم پرداخت ! شاید شما نیز زمانی به فکر این کار بیفتید.
مکان های گنج

از نشانه های محل گنج از این قبیل است که در عمق یک الی یک و نیم متری آثار خودشو کم کم نشون بده مثلا سنگ چین . جسد انسان . سفال و کوزه های شکسته . زغال چوب و با سنگ که در قدیم جهت عایق از عبور آب برای محافظت از اموال استفاده می کردند . اما صرف وجود زغال چوب یا سنگ هم از دلایل وجود گنج نیست . چون در گذشته امکان داشته چوپانی و یا فردی جهت رفاه حال خود در آن مکان آتشی روشن کرده  . زغال چوب در آن مکان وقتی تایید می شود که دیگر نشانه ها وجود داشته باشد و صرف تنها زغال چوب کافیست نیست .
محل های دارای گنج

از دیگر نشانه ها سنگ چین یا وجود سنگ های بزرگ طبیعی و هم غیر طبیعی در عمق های یک و نیم به بالا است . با رنگ و شکل های مختلف از قبیل سیاه . سفید و سبز رنگ و یا دیگر رنگ ها که اغلب این چند رنگ به وفور مشاهده و یافت می شود و دیگر نشانه ها آجر و خشت های خام و به صورت مربع و یا مستطیل است که به صورت پله کانی یا منظم و بی دلیل چیده شده باشد که نشان دهنده جای خاص باشد . و دیگر نشانه ها وجود آهک و یا گل آهک است که اغلب جهت مقاومت و جلوگیری از نشست خاک بدین منظور استفاده می شده .
جستجو در گورستان ها

یکی از واضح ترین مکان های خوب برای یافتن گنج قبرستان ها هستند. معمولا قبرها به سمت  خورشید و به صورت صعودی وجود دارند که قبر افراد فقیر پایین تر از همه و قبر پادشاه ها در بلند ترین نقطه قبرستان وجود دارد. خوب حالا قبرستان واقعی کجا قرار دارد ؟ معمولان کنار قلعه ها ، روستا ها و شهر های قدیمی میتوان آنها را یافت  و از لحاظ موقعیتی در جایی قرار دارند که مسیر تردد آنها فقط برای قبرستان بوده و آن راه کارایی دیگری نداشته است.

به صورت کلی قبرهایی که به صورت صعودی است در دامنه یک تپه بزرگ است و بارز ترین نشانه آن وجود سنگ های با شکل های دایره ، مربع ، مستطیل و مربع است که نصف سنگ ها در خاک قرار دارد و روی این قبرها رو به نور مستقیم خورشید صبح یا غروب است.

یافتن گنج
روش استفاده از شاقول یافتن گنج

این روش بیشتر در قدیم رایج بوده و به این صورت است که  یک قطعه طلا مثلا به اندازه ی یک حبه قند در زیر زبانشان قرار می دادند و یک قطعه طلای دیگر که به آن یک زنجیر طلا یا مس با طول ۴۰ سانتی متر نصب میکردند.

کار این شاقولی ها این طور بوده که وقتی نزدیک هدف می شد قطعه طلای نصب شده به سیم مس خود را به سمت هدف می کشیدو اگر روی هدف قرار می گرفت مثل یک آهن ربا به صورت دایره ایی شروع به چرخش می کرد و یاب به صورت لوزی یا تخم مرغی شروع به چرخش می کرد.

یافتن گنج
استفاده از آثار و علائم در گنج یابی و یافتن گنج

برای حل نشانه ها قبل از همه باید دانش باستانی داشته باشید. تقریبا در هر منطقه از کشورمان آثار و علائم حک شده بر روی سنگها را به شکلهای مختلف مانند نمادها، خطوط ، متن و عکس ها از موجودات زنده میتوان یافت . به این ترتیب یافتن معنی و مفهوم آثار بجامانده از تمدنهای گذشته سالها مورد بحث و بررسی باستان شناسان قرار گرفته و در بعضی از آثار و علائم به نتیجه هایی هم رسیده اند. نمیتوان تمام این آثار و علائم بجامانده از تمدنهای گذشته را نشانه گنج ودفینه دانست و این کاملا اشتباه است که هر علامتی نشانه گنج است. بسیاری از این آثار و علائم نشانه گنج نیست.
مناطق محتمل برای یافتن گنج

    منطقه ایی که نشانه وجود دارد باید آثاری از زندگی کردن انسانها در گذشته وجود داشته باشد
    سنگی که رویش حکاکی شده باید ثابت و بزرگ باشد
    سنگ نگاره ها باید بصورت برجسته یا فرو رفته باشد
    سنگ نگاره باید کاملا واضح باشد
    نشانه ها باید بصورت عمیق و ضخیم باشد
    در همان محدوده یک و یا چند ارتباط معنی دار وجود داشته باشد
    سنگی که رویش حکاکی شده باید محکم و مقاوم در برابر بلایای طبیعی باشد
    نشانه ها نباید روی سنگ چسیبده به آب باشد (احتمال دفن گنج در کنار آب بسیار ضعیف است)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: سه شنبه 5 ارديبهشت 1402برچسب:,
ارسال توسط گنج بزرگ

سنگ دوربین و یافتن دفینه

توضیحاتی در مورد سنگ دوربین را خدمت دوستان ارائه میدیم امیدوارم مفید باشه. توجه داشته باشید که هر جایی که در این علامت مشاهده می کنید حتما محل هدف و دفینه نیست و باید نکات مهمی از جمله انحرافی ها را رعایت کنید. در این مطلب می آموزید تفسیر نماد سنگ دوربین چیست و چه باری دارد؟ پس ادامه را با دقت مطالعه کنید:

مثلا به تصویر زیر دقت کنید؛ سنگی که مشاهده می کنید خودش دارای تراش می باشد و نماد محسوب میشود که باید رمزگشایی شود . پس اصلا تصور نکنید که نقطه آخر و محل کاوشه!

تفسیر کامل سنگ دوربین در گنج یابی

    دقت کنید دو طرف سنگی که دیده میشه دارای تراش میباشد یعنی بصورت نوک تیر که مثل فلش عمل کرده،و سمت دیگر بصورت مثلثی تراش خورده نمایان هست.
    این تراشه ها بر روی سنگ یعنی یکی جهت صحیح ودیگری انحرافی هست؛ خود این سنگ هم انحرافی محسوب میشه که زیرش هم سنگچین اومده برای گمراه کردن بکار رفته

در این مبحث انحرافی ها را دست کم نگیرید، آثار یا علائمی بصورت زیبا و واضح دیده می شوند شک نکنید هدف جوری طبیعی جلوه داده شده که هزاران سال دست نخورده باقی بماند.

    نکته: معماران باستان علائم دیگری یا مولفه دیگر محیطی مثل چشمه یا… را در اطراف نماد دوربین قرار میدادند.

چطور سنگ دوربین را تشخیص دهیم؟

    این را در نظر داشته باشید که هر سنگ سوراخی دوربین محسوب نمی شود و احتمال اینکه طبیعی بوده و یا فرسایش باعث شکل گیری شده باشد، وجود دارد
    زمانی تایید میشه که سنگی دوربین هست که از سطح زمین کمی ارتفاع داشته باشه اگر در دشت وسیع هست باید مشرف بر کل دشت باشه
    این نماد باید فضای دید رو تا حداقل 100 متر داشته باشه
    حالت قیف رو سوراخ باید داشته باشه یکطرف کوچکتر از اون جهت سوراخ باشه تا جهت دیدرو بشه فهمید که کدوم جهت سنگ باید ایستاد و نگاه کرد بیشتر این نماد اشاره به قبر داره که نگاه دوربین به تعدادی سنگچین میخوره یا تل کوچک برجسته که نهایت سه متر ارتفاع داشته باشه
    جنس سنگهای دوربین باید دارای استقامت و ماندگاری بالا باشه سوراخ کاملا سیقلی و دربالاترین نقطه سنگ ایجاد میشده البته بستگی داره به چی و کجا اشاره میخواد بکنه خارج از این موار دوربین نیست و طبیعی و یا فرسایشند.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: سه شنبه 5 ارديبهشت 1402برچسب:,
ارسال توسط گنج بزرگ

انواع ساروج باستانی
ساروج ملات باستانی می باشد که برای ساخت و ساز سازه های مسحکم از آن استفاده می شده.ماده ای است که از ابتکارات معماران ایرانی به شمار می آید. در معماری های قدیم از آن به عنوان یک متریال ساختمانی استفاده می کردن. مواردی در مورد ساروج وجود دارد که باید توجه داشته باشید:
انواع ساروج باستانی وجود دارد از جمله:

    ساروج استخوانی
    ساروج ملاتی
    ساروج سنگی
    ساروج ارتجاعی
    ساروج سیاه
     ساروج سفید

کاربرد انواع ساروج هایی که می شناسیم چیست؟

    ساروج استخوانی نوعی از  ساروج است که اگر با دقت نگاه کنید دارای ذراتی از استخوان و مو هستند.
    ساروج ارتجاعی بخاطر مواد و الیاف درونش هست که نوع انعطافی و ارتجاعی هستند و اغلب در  مقابر شاهی مورد استفاده بود
    ساروج سیاه و کرمی وسفید با دون های کرمی، در مبحث  دفینه بکار میرفتند
    ساروج سیاه برای لایه گذاری دفینه مورد استفاده قرار میگرفته؛
    از ساروج سفید برای پلمپ و مهر موم کردن سنگهای کمیاب بکار گرفته میشد؛  الماس یا سنگ های قیمتی را درنمد میگذاشتن ودور آن رابا ساروج سفید به شکل تخم مرغی یاگرد درست میکردند
    ساروج کرم برای ساخت  اتاقک ها و راهروها و  پلمپ دیواره و هم درلایه گذاری دفینه استفاده میشد

عکس انواع ساروج های باستانی

سنگ ساروج
از ساروج سیاه برای دفینه های با ارزش استفاده می شود

ساروج سیاه ازهمه استحکام بالایی دارد که اگر کلنگ بزنید ، کلنگ داخلش فرو میره ولی کنده نمیشه وباعث گرم شدن سرکلنگ هم میشود

ساروج سیاه و یشمی وسفید بسیار سخت هستن

قسمت تور فتگی یا برجستگی ساروج رو همیشه بهش دقت کنید

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: سه شنبه 5 ارديبهشت 1402برچسب:ساروج,
ارسال توسط گنج بزرگ

نماد خرگوش در دفینه یابی

نماد خرگوش در دفینه یابی نماد بسیار کمیابی در ایران است.معمولا در بنا کردن نماد هر حیوانی تاحدودی به خصوصیات واقعی آن استفاده می شده.از آنجایی که خرگوش حیوانی شکار شونده است پس نباید نماد آن بزرگ باشد. همچنین به صورت مستقیم حرکت نمی کند و با پیچ و خم همراه است پس این یعنی مسیر حرکتش مهم است.

تفسیر نماد خرگوش

همانطور که با شنیدن نام هر حیوانی عضو خاصی از آن حیوان را بخاطر می آورید، با شنیدن نام خرگوش یاد گوش های دراز این حیوان می افتیم که به وسیله آنها اتفاقات خودشو درک میکنه، اگر دو گوش این حیوان دیده بشه

    و به طرف عقب باشد یعنی نماد ترسیده و تسلیم شده،
    اگر دو گوش به جلو بود یعنی چیزی توجه خرگوشو بخودش جلب کرده و باید درمحیط دنبال همون مورد باشید
    دوستان اگر گوشهای حیوان یکی به جلو و دیگری به عقب بود یعنی به دو نقطه توجه داره یعنی پشت و عقب یعنی یکی گمراه کننده می باشد.
    دوستان اگر فکرکردید خرگوش به سمت غرب یا جنوب غرب یا شمال غرب جهت میده کاملا گمراه کنندست به علت اینکه این نماد یهودی هست.

نماد خرگوش در دفینه یابی ( نماد زیرخاک )

نماد خرگوش درون کار مربوط به عکس دوم را می خواهیم برایتان تفسیر کنیم.
سنگی که در عکس دوم مشاهده میکنید سنگ خرگوش خب کاملا مشخصه کاره دسته و امکان نداره طبیعی باشه علائم جهت دهنده و نشانه ها در کار و در عمق باید به این صورت باشه نه اینکه هرسنگی پیدا شد بگید جهت دهندست ونشانه خرگوش یعنی وجود یک تونل و باید بسیار دقت کرد چون گمراه کننده هایی در پی داره و یکی از نماد یهودیان هست

دقت کنید اگر به سمت غرب یا جنوب یا شمالغرب بود سرش یعنی گمراه کننده، بخصوص که حالت رونده نداره، و اگر اسکنه و…. روی بدنه آن نباشد قسمت پشت آن جهت دهنده هست. موفق باشید

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: سه شنبه 5 ارديبهشت 1402برچسب:,
ارسال توسط گنج بزرگ

تومولوس ها در باستان شناسی و علائم تپه های دست ریز چیست (تل خاکی) و فراز تپه های باستانی دارای چه بار و دفینه ای است؟

یکی از مهمترین جاها برای دفن می باشند. ما در اینجا به شرح و توضیح ساختار داخلی تومولوس ها و تپه های باستانی نخواهیم پرداخت. برای دفن کنندگان بیرون و اطراف نزدیک این محل ها خیلی مهم هستند.
تومولوس ها در باستان شناسی

تومولوس ها در باستان شناسی

نه تنها دفن کنندگان گنج ، بلکه سازندگان تل خاکی هم که به فکر پیدا کردن جایی بهتر از تل خاکی برای پنهان کردن اموالشان می افتادند، عقلشان به جایی بند نمی شد، زیرا تل خاکی ها را رومی ها نیز مثل بسیاری دیگر از قبایل درست می کردند، بیزانس ها به عنوان بزرگترین غارتگران تاریخ، تل خاکی های ساخته شده در زمان قدیم و نیز تل خاکی های ساخته شده در دوره معاصرشان را به سبب تنگناهای اقتصادی غارت و چپاول می کردند به همین خاطر بود که در اواخر دوره بیزانس در داخل تل خاکی ها فقط و فقط جسد مرده قرار داده می شد، هدایای آن نیز در نقطه ای مخفی در اطراف نزدیک آن پنهان می شد.
با همین منطق، انسانهای دوره پایانی بیزانس ، با توجه به محل تل خاکی و تپه های باستانی مکانی را در نزدیکی آن برای مخفی کردن پول هایشان در نظر می گرفتند. زیرا این مکان ها هرگز تخریب و یا جا به جا نمی شدند.

 

چیز دیگری را هم که جستجو گران گنج باید بدانند این است که نه در دوره ای که تومولوس ها ساخته شدند بلکه سالها بعد از آن ساکنین منطقه برای دفن کردن طلا و پول های خود به طور یقین با توجه به آن حرکت می کرده اند. در اطراف تومولوس ها معمولا درختانی با عمر دراز همچون بلوط و عرعر وجود دارند، یا در همان منطقه یک رود روان و یا تپه طبیعی که بتوان از آن به عنوان نقطه ثابت استفاده کرد وجود دارد. در چنین اراضی، افراد مصمم به فن طلا و پول به دنبال تشکیل سه ضلعي خود می گردند و مسافت را نیز اکثرا با قدم محاسبه می کنند. چنانچه نقشه و چیزی شبیه آن در دست نباشد، در اطراف تل خاکی ها از این نظر باید بررسی شده و مناطق مذکور خارج از شک و شبهه نباشند. امروزه نیز اگر انسانها به جای خراب کردن تل خاکی ها (تپه های دست ساز) سعی در جستجوی اطراف آنها بکنند، کاری بدون ریسک و دردسر را انجام داده اند. چنین فعالیتی هایی با مجوز نیز قابل انجام بوده و به آثار تاریخی مان نیز صدمه نمی زند.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: سه شنبه 5 ارديبهشت 1402برچسب:تومولوس,
ارسال توسط گنج بزرگ

نکات مهم یافتن مکان دفینه

برای پیدا کردن محل دفینه نکاتی مورد نیاز کاوشگران است که اگر محل شما دارای چنین شرایطی وجود داشته باشد کاوشی مطمئن و احتمال موفقیت بالایی در این کار خواهید داشت. توجه داته باشید محلی که دفینه در آن گذاشته می شود به این صورت است که مثال: برای مخفی کردن یک خمره کوچک فضایی را حدود 5*5 متر زیر سازی می کردند و لایه چینی می کردند.

نکات کلیدی محل دفینه

 
ویژگی های محیط برای پیدا کردن محل دفینه

    تمام دفینه هایی که دفن شده یا در کنار راه مال رو بوده یا نزدیک محل زندگی پس باید اولین آثاری که پیدا می کنید سفال تیکه باشد و بعد آثار های دیگر
    وقتی که آثار ها شما را به محل دفینه نزدیک تر کرد باید خاک قسمتی از آثار به نزدیک آن اشاره دارد دستی باشد و بکر نباشد
    در نیم الی یک متری لایه کوزه شکسته یا سنگ چین یا آجر چین داشته باشد البته همه سنگ چین ها و آجر چین ها دلیل بر بودن دفینه نیستند به شرطی می توان گفت محل دفینه که در بالا آثاری شما را به آن منطقه کشانده باشد.
    در حفاری موفقیت اولین شرط پیدا کردن آثار در خاک است که آیا خاک راه می دهد یا خیر مثال اگر شما در نیم متری سفال تیکه پیدا کردید باید حتما سنگچین و یا آجر هم باشد و باز هم این کافی نیست باید در حین حفاری به علائم هم بربخورید که نشان دهد این سنگچین ها مربوط به دفینه است مانند فلش یا سنگ نوشته و … که صحت بودن دفینه را تایید می کند.
    یکی دیگر از آثار های دفینه زغال سنگ است که نباید به صورت پخشی باشد باید به صورت لایه باشد و کلفتی این لایه ۷یا ۱۰ سانتی متر باشد، زغال و خاک پخته برای جلوگیری از رطوبت بکار می رفت این لایه چینی ها چند بار ایجاد می شد تا به مرحله آخر یعنی ساروج برسد. ساروج آخرین مرحله از کار است که در مورد ساروج باید گفت که معمولا به صورت اتاقی می باشد و باید سطح آن صیقلی باشد و وقتی دور آن را خالی کردید باید مثل اتاق باشد نه در هم چون کسانی که این دفینه را گذاشته بودند وقت زیادی را صرف درست کردن استحکام آن کرده اند و جوری درست نکرذه اند که هرکس بتواند به راحتی به آن دست یابد.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: سه شنبه 5 ارديبهشت 1402برچسب:مکان دفینه , محل دفینه , محل گنج,
ارسال توسط گنج بزرگ

دعای یافتن گنج و دفینه

دعا برای یافتن گنج و دفینه به چه صورتی هست

دعا درست است، تعجب کردید! حتم داشتم با دیدن جمله بالا، تعجب نمایید و شاید هم اولش فکر کرده باشید

که شاید دیشب من در کوه و جنگل بودم و ناخدآگاه یا جن زده شدم

یا حداقل سرم به جایی خورده که بعد از اینهمه که دم  از آثار و علائم و نشانه ها برای یافتن دفینه و گنج زدم

و حتی چندین بار به صراحت اعلام کردم که بنده این آقایانی که دم از موکل و دعا نویسی و … ،

دعا

دعا برای یافتن دفینه و گنج می زنند، ۹۹ ٪ کلاهبردار و شیاد و حقه باز می دانم ،

و از نظر من، کثیف ترین کار در دنیا، این است ،

که شخصی با بکار گیری حیله و تزویر و نیز، سوء استفاده از تعصبات و اعتقادات دینی و تعلقات قلبی مردم، قصد سرکیسه کردن ،

و یا قدرت نمایی و چیره شدن بر مردم را داشته باشد. پس خواهشا زود قضاوت نکنید!!؟
ولی اصل موضوع از این قراره که دو نفر از مشترکین وبلاگ خودمان، هر از گاهی به سراغ چنین مواردی رفته و حتی کار به جایی کشید ،

که یکی از این دوستان با تمام تاکیدات من، رفت تا با ریاضت و …

و با کمک استاد خودش، موکل دفینه گرفته تا او نیز برایش، گنج نامه بیاورد!!

البته من از خدا می خوام کمکش کند، چرا که لااقل شاید یک نسخه آن را به ما بدهد ،

تا بدون دغدغه و خریدن و خواندن کتاب چشم طلایی و پکیج و مکیج و اینطور حرفها، بتوانیم بی دردسر موفق بشویم!!؟
و قرار شد اگر موفق نشد … ، باشه بعدا به شما می گویم که چکار می کنم!
ولی برویم سر اصل مطلب خودمان ،

در هر صورت من برای خوشنودی و رضایت خاطر آن دسته از عزیزانی که این گونه، اعتقاد دارند ،
دعا برای یافتن گنج و دفینه


که در کتاب اصلی آن که نسخه خطی آن می باشد، گفته شده است

که باید این دعا را در روز پنج شنبه هنگام غروب بنویسید و سپس به گردن یک خروس سفید آویزان کرده،

و آن را در محلی که گمان می کنید گنج در آنجا می باشد، رها سازید،

خروس پس از مدتی بر روی جایی که دفینه وجود دارد ،

رفته و می ایستد و در همانجا بانگ سر خواهد داد .

به گفته نویسنده آن کتاب ، شک نکنید که آنجا محل دفینه است و می گوید این کار امتحان شده ، و جواب هم داده است.

فقط در پایان استدعا دارم ،

اگر کسی به این موضوعات اعتقاد داشت و رفت و موفق شد ،

لااقل شیرینی ما یادش نره!! و حتما به بنده هم با دلیل اعلام نماید

تا من هم کاسه کوزه ام را بقول بعضی ها جمع کنم و بروم دنبال یک شغل بهتر!!

اصلا شاید هم، رفتم تو صنف دعا نویسی و رمالی!!

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: یک شنبه 27 فروردين 1402برچسب:,
ارسال توسط گنج بزرگ

روش تشخیص تپه های دارای گنج و دفینه
نحوه تشخیص تپه های گنج دار ؛ برخی از تپه های گنج دار تپه هایی تنها و تک می باشند و به راحتی قابل شناسایی هستند.

این تپه ها که از خاک سرند شده و رسی ساخته شده اند اغلب در زمان ساسانیان بنا شده اند.

و همگی دارای دفینه بزرگی بوده اند.
نحوه تشخیص تپه های گنج دار
بررسی تپه های گنج دار

این که میگویم بوده اند یعنی بارش رفته و کمتر تپه ای مونده که از بارش حفظ شده باشه.

این همه خاکی شما مشاهده میکنید حاصل کندن تونل بزرگی است

که در واقع راه اصلی به تپه هستش.این راه میتواند تا هزار متر هم باشد.

بهترین و کم خرج ترین راه است که درب تونل را بیابیم و از تونل وارد تپه شویم.

اما به شرط اینکه نسخه داشته باشیم.

شاید ساده به نظر بیاید اما اگر وارد تونل شوید میبینید ،

که چقدر ترسناک هستش و راههای پیچ در پیچ و گیج کننده ای وجود دارد.

بهترین راه این است که از وسط تپه های گنج دار بکاویید تا به اتاق ساروجی یا خشتی برخورد کنید.

برای جلوگیری از ریزش حتما نکات ایمنی را رعایت کنید.مثلا شکل حفاری به صورت مربع یا مستطیل باشد.

این کار تا حدی جلوی ریزش را میگیرد.ضربه های شدید به سقف ساروجی نزنید

و با مواد شیمیایی کار را یه سره کنید.هرگز با لودر به جان تپه ها نیفتید.
راه های شناسایی تپه های گنج دار

یکی از مواردی که در گنج یابی و حتی باستان شناسی اهمیت دارد ،

بررسی برخی از تل های خاکی مورد کاوش در گذشته توسط افراد برای دفینه می باشد که

در اینجا سعی می کنیم موارد مربوط این موضوع را با نگاه گنج یابی و کاوش دفینه بررسی کنیم:

معمولا در مواقع حساس و جنگی مخصوصا در زمان حمله مغول حکم بر این شد که اموال و خراجی که وجود دارند رو پنهان کنند

که برای پنهان کردن اموال و فرار کردن از معرکه معمولا در کف خود محل دیده بانی چاهی حفر میکردند و سنگ چین میکردند

و اموال رو درونش میذاشتند و سپس سنگی رو درب چاه میذاشتن.

مهمترین مسئله کار وجود یک جنازه در روی سنگ چاه هست که برخی موارد افرادی فکر میکنند این موارد قبر هستند

و به نوعی مقبره هستند ولی کاملا در اشتباه هستند این جنازه ها جنازه های قربانیهایی هستند.

که در پنهان کردن دفینه دست داشته اند و پس از اتمام کار محکوم به مرگ بوده اند به دلیل لو نرفتن مکان تپه های گنج دار .

از این جنازه معمولا به عنوان نشانه هم در زیر خاک استفاده میشده و به همین راحتی دست از سر جنازه قربانی هم بر نمیداشتند

بلکه برای علامت هم استفاده میکردند که به نوعی گول زننده هم هست

برخی موارد بوده که افرادی به این جنازه ها رسیدن یا به خاطر عذاب وجدان کار رو رها کردند

یا افرادی برای دور زدن دیگران وقتی به جنازه رسیدن دیگران و خود رو به دروغ و از ریا ملامت میکردند

که این قبره و چیزی نداره بیاید روشو بپوشونیم بریم و بعد خودش سر فرصت میومده ترتیب کار رو میداده .
پس به این نتیجه میرسیم

که قرار دادن جنازه بر روی کار هم نوعی حیله بوده و نوعی سو استفاده دیگر از نوکر یعنی نوکر

باید همیشه نوکر باشه چه سالم باشه چه مرده باشه چه استخونهاش مونده باشه .

سپس کل محل دیده بانی رو تخریب میکردند و به صورتی لایه گذاری میکردند که معمولا برای دفینه ها لایه گذاری میکنند

البته از این راه همان یاغیان و سرکشانی همچون مغولها هم استفاده میکردند.

چون امکان حمل بار برای اینکه مدام در تاخت و تاز بودند ممکن نبود ،

مجبور به پنهان کردن انها بودند و چون وقتی زیاد نداشتند

این شیوه سریع رو به کار میبستند و سریع کار رو تمام میکردند و راهی تاخت و تاز خود میشدند،

 

غافل از اینکه ممکن است برگشتی در کار نباشد و اموال هزاران سال بر سر جای خود میماندند،

تا دست قسمت دست فردی را به ان برساند .

معمولا وقتی کار لایه گذاری تموم میشد روی کار برای اینکه محل دقیق وجود دفینه موجود باشه چاله اتشی رو درست میکردند

 

و درونش اتش میکردند و این چاله اتش همیشه برای رهگذرها مورد استفاده بوده غافل از مورد موجود در زیر این چاله اتش.
عمق کار در این موارد حداکثر یک متر و نیم بوده

در تپه های گنج دار نوع دومی هم هست که این مورد به جای چاه از تنور با دیواره ساروجی استفاده میشده

و به نوعی تنورهای دو طبقه بودند تنور اول یا خالی بود یا دارای بار اندکی بود برای گمراه کردن که بگه دیگه چیزی نیست

و همین بوده و به مال اصلی دست پیدا نکنند

بار اصلی هم در تنور در دل تنور مکانهایی رو درست میکردند به عنوان جاساز و اونا رو منظم در مکانهای خوشون قرار میدادند

مثلا اگر مورد قوری بود در دیواره جایی شبیه و اندازه ان قوری تعبیه میکردند و قوری رو درونش میذاشتند ،

باقی مواردی که گفته شد عینا شبیه مورد اول است.

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...




تاریخ: یک شنبه 27 فروردين 1402برچسب:,
ارسال توسط گنج بزرگ

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 751 صفحه بعد